Helt rätt. Har man möjlighet, så kan man som du gör, visa att snöskotern inte alls är det "Onödigaste" fordonet på jordens yta.Jag hoppas att alla som kör i "oreglerat område"(där skotrar inte är så vanliga menar jag) försöker undvika att reta upp omgivningen och istället göra lite nytta med att sladda upp gångvägar, kanske dra lite skidspår eller vara allmänt nyttiga på annat sätt så att lite buskörning kan ses genom fingrarna och vi slipper en massa förbud och regleringar. Skidåkarna är ett släkte som är värdefullt att ha på sin sida (eller hundägare som vill ha fina promenadvägar som i mitt fall). Ska fila på min hemmabyggda spårsläde till isarna bär på allvar :amuse:
För i grund och botten så tror jag att det mest negativa med snöskotern, är egentligen att just ordet "Snöskoter" är så laddat.
För vad som behövs, är att visa upp snöskotern, för dom som ännu inte förstått vad en snöskoter är, hur den funkar, och vilka möjligheter detta fordon har.Gör man detta på ett naturligt sätt, så blir snöskotern också mer naturlig tror jag.