Har provat att ställa dämparna så gott det går.Är det inte nå ställbara dämpare eller är det schimsning som gäller ? Så du tror inte jag blir besviken 0-100 km/h jämfört med min om jag skulle byta ?
nä inte med turboBlir väl för tungt om man stoppar en 38 mm..
Ja den verkar onekligen vara intressant den nya FX:en i mountain versionen. Intressant & höra intryck av er som lyckats komma över en...Var ute och provade min phazer mountain lite idag, klart den roligaste skoter jag någonsin har kört .
Smolket i bägaren är dämparna , sitter standard dämpare istället för piggy back dämpare. De är alldeles för mjuka. En kompis har köpt en mountain + turbo kit, han kommer troligtvis att köra åt skogen fortare än sagt.
Skall lämna in min phazer och få dämparna utbytta emot Öhlin dämpare
Visst gammal tråd, men så här låter det då man kört lynx tidigarehar kört nu några mil med phazer mtx -09, tycker den är super, har ju alltid kört 550 förut förutom king cat 900 =) men den är sjukt fin men dämparna för sånt sjukt stort minus ! främre gör inte så mycket att dom är mjuka men bak, herregud ! nu håller jag på att lista ut vad som är bäst och billigast, antingen byta dämparen, fjädrarna eller skaffa nåt som heter overload ! nu har en polare till mig fixat overload så ska testa och se.. det kostar 1600 och det är ju värt det om det blir en bra förbättring !
tjena, hur skulle du jämföra 550f motorn mot phazer'n? Jag har också haft ett antal 550f. Är väldigt sugen på en phazer. Visst tusan tar phazern med sina 80 kusar en 550f? slog nämligen vad om det... ska fara o provköra så fort snön kommer!overload tror jag är som arctic cat har på sina touring modeller att det är som en lång plast/stål skena som du trycker upp med hjälp av en slags plast kubb så det blir en extra fjäder, på arctic har det funkat väldigt bra på .. har tyvärr inte sett det ännu men misstänker att det är nåt liknande . men direkt när min polare ska få dom lr lägger på dom så ska jag ta en bild på det och visar ! men om det funkar är det ju helt suveränt, för både nya fjädrar lr ny dämpare kostar mycket mer tyvärr, det jag hade gärnat velat hitta är styvare fjädrar till framdämparna, om nån vet så hör av er gärna !!!
Jo kört arctic 570, summit 550 och x-trim 550,