Kört Phazer fx ?

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Nu när det har kommit dugligt med snö på många ställen iaf så tänkte jag höra om nån har hunnit prova sin phazer, är det bra drag i dom eller är det för slött med 80 hk ??
 

Ronk@n

Aktiv medlem
13 feb 2006
78
0
6
Luleå
Japp jag har kört den !

Smidigare skoter tror jag inte går att hitta, lite mjuk
i fjädringen original.
Motorn räcker mer än väl till om man ägnar sig åt
snabb ledkörning, ska du ut på nån bottenlös myr och
toppfartstesta är det inte rätt maskin för dig.

Toppfarten på den ligger på ca 135 km/h
Acceleration upp till 100 känns ungefär som vilken annan
2-takts 500-600 som helst.

KÖÖÖÖP EN !!!
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Är det inte nå ställbara dämpare eller är det schimsning som gäller ? :p Så du tror inte jag blir besviken 0-100 km/h jämfört med min om jag skulle byta ?
 

Ronk@n

Aktiv medlem
13 feb 2006
78
0
6
Luleå
Är det inte nå ställbara dämpare eller är det schimsning som gäller ? :p Så du tror inte jag blir besviken 0-100 km/h jämfört med min om jag skulle byta ?
Har provat att ställa dämparna så gott det går.
Det som gäller är att schimsa in dom....borde inte vara
ngt problem.
Du blir garanterat inte besviken på accelerationen.

Mvh//Ronk@n :)
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Du har alltså köpt en eller ? ta några kort eller lägg in en video så man får se :)
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Har avverkat 8 mil nu, och kan instämma helt i det Ronk@n säger.
Förutom Hur fjädringen är, har inte hunnit testa det än, för lite snö/guppiga leder för det än.

Ronk@an, Hur mycket väger du? själv är jag lätt som en fjäder 70kg. tänkte att det har ju stor betydelse för hur fjädringen känns.
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
25 mm = Dåligt fäste ?

Blir väl för tungt om man stoppar en 38 mm..
 

DrPhazer

Ny medlem
3 nov 2006
2
0
1
Var ute och provade min phazer mountain lite idag, klart den roligaste skoter jag någonsin har kört :D.
Smolket i bägaren är dämparna :mad:, sitter standard dämpare istället för piggy back dämpare. De är alldeles för mjuka. En kompis har köpt en mountain + turbo kit, han kommer troligtvis att köra åt skogen fortare än sagt.
Skall lämna in min phazer och få dämparna utbytta emot Öhlin dämpare :)
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Var ute och provade min phazer mountain lite idag, klart den roligaste skoter jag någonsin har kört :D.
Smolket i bägaren är dämparna :mad:, sitter standard dämpare istället för piggy back dämpare. De är alldeles för mjuka. En kompis har köpt en mountain + turbo kit, han kommer troligtvis att köra åt skogen fortare än sagt.
Skall lämna in min phazer och få dämparna utbytta emot Öhlin dämpare :)
Ja den verkar onekligen vara intressant den nya FX:en i mountain versionen. Intressant & höra intryck av er som lyckats komma över en...:)
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
har kört nu några mil med phazer mtx -09, tycker den är super, har ju alltid kört 550 förut förutom king cat 900 =) men den är sjukt fin men dämparna för sånt sjukt stort minus ! främre gör inte så mycket att dom är mjuka men bak, herregud ! nu håller jag på att lista ut vad som är bäst och billigast, antingen byta dämparen, fjädrarna eller skaffa nåt som heter overload ! nu har en polare till mig fixat overload så ska testa och se.. det kostar 1600 och det är ju värt det om det blir en bra förbättring !
 

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
Haha, Denna tråden var ju rejält gammal. Men nån kanske funderar fortfarande.:hahaha:
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
har kört nu några mil med phazer mtx -09, tycker den är super, har ju alltid kört 550 förut förutom king cat 900 =) men den är sjukt fin men dämparna för sånt sjukt stort minus ! främre gör inte så mycket att dom är mjuka men bak, herregud ! nu håller jag på att lista ut vad som är bäst och billigast, antingen byta dämparen, fjädrarna eller skaffa nåt som heter overload ! nu har en polare till mig fixat overload så ska testa och se.. det kostar 1600 och det är ju värt det om det blir en bra förbättring !
Visst gammal tråd, men så här låter det då man kört lynx tidigare :D
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
overload tror jag är som arctic cat har på sina touring modeller att det är som en lång plast/stål skena som du trycker upp med hjälp av en slags plast kubb så det blir en extra fjäder, på arctic har det funkat väldigt bra på .. har tyvärr inte sett det ännu men misstänker att det är nåt liknande . men direkt när min polare ska få dom lr lägger på dom så ska jag ta en bild på det och visar ! men om det funkar är det ju helt suveränt, för både nya fjädrar lr ny dämpare kostar mycket mer tyvärr, det jag hade gärnat velat hitta är styvare fjädrar till framdämparna, om nån vet så hör av er gärna !!!

Jo kört arctic 570, summit 550 och x-trim 550,
 

Mach1 General

Välkänd medlem
22 okt 2009
100
1
6
overload tror jag är som arctic cat har på sina touring modeller att det är som en lång plast/stål skena som du trycker upp med hjälp av en slags plast kubb så det blir en extra fjäder, på arctic har det funkat väldigt bra på .. har tyvärr inte sett det ännu men misstänker att det är nåt liknande . men direkt när min polare ska få dom lr lägger på dom så ska jag ta en bild på det och visar ! men om det funkar är det ju helt suveränt, för både nya fjädrar lr ny dämpare kostar mycket mer tyvärr, det jag hade gärnat velat hitta är styvare fjädrar till framdämparna, om nån vet så hör av er gärna !!!

Jo kört arctic 570, summit 550 och x-trim 550,
tjena, hur skulle du jämföra 550f motorn mot phazer'n? Jag har också haft ett antal 550f. Är väldigt sugen på en phazer. Visst tusan tar phazern med sina 80 kusar en 550f? slog nämligen vad om det... :cool: ska fara o provköra så fort snön kommer!
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Vi har en venture lite i familjen, och jag åker på en summit 550.
Vet inte skillnaden på en phazer och venture, men byter man maskin snabbt så tycker jag venturen känns seg jämnfört med maskinen jag åker!