Klim kläder

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Det är PSE som är generalagent för Klim i Sverige och dom har inte tagit in hela sortimentet i lager.
Dom kan säkert beställa med frågan är vem som får stå för frakten.?.
Blir att beställa från staterna.
 

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Är 185. ca 90 pannor och har Klim Togwoteebyxor M Tall, Klim Valdez L jacka och en Klim Powerxross Pullover L.
Riktigt nöjd med kläderna, i vinter blir det att köpa skor i samma märke.

Kör man med helkroppskydd kan det vara läge att gå upp en size skulle jag tro.
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Enligt PSE ska Togwotee i Tall-modell komma till de svenska handlarna i mitten på december. Orkar inte vänta så länge så nu blir det att beställa från USA, synd att man bara vill ha byxorna. Hittar ingen överdel som jag faller för, ev impulsejackan men hade gärna sett att den var utan foder.
 
K

krickus

Nån som har koll på firmor i USA som säljer Klim till rätt kurs?
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
någon som vet om det egentligen får skicka klim kläder från usa?

kontaktade några handlare i usa förra året då jag var sugen på ett klimställ, vissa sa att dom inte får skicka över kläderna utan att allt ska gå via en "agent" eller hur dom nu uttryckte sig .. medans några handlare inte alls verkade ha problem med att skicka klim kläder ...
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag har samma erfarenhet. Försökte med en massa Klim handlare, ingen ville skicka över havet..
 

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Kolla på Ebay, jag kontaktade 7st olika som annonserade kläderna jag var ute efter.
Av dom skickade 6st utan problem till Sverige och den 7:e skickade bara inom US.
Alla handlare vill väll sälja och jag har svårt att se hur Klim skulle få reda på om dom sålt inom US...
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Kolla på Ebay, jag kontaktade 7st olika som annonserade kläderna jag var ute efter.
Av dom skickade 6st utan problem till Sverige och den 7:e skickade bara inom US.
Alla handlare vill väll sälja och jag har svårt att se hur Klim skulle få reda på om dom sålt inom US...
Jag kan förstå den handlare som visar ointresse för att sälja till kunder från Eu, han kan ju omöjligen veta om det är ett test från tex svenska importören.
Om han missar 50 ev affärer/år så är det sannolikt en bagatell mot att tappa rättigheterna att sälja märket.
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Klim nac pak är den mindre av ryggsäckarna, mycket smidig väska, rekommenderas!
 

Skotertok

Välkänd medlem
3 okt 2009
102
0
6
Garphyttan
Funderar på en Krewpak, får för mig att nac-paken kan vara för liten...
Ni som kör med nac-paken får gärna invända...
 

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Har en nac-pak och tycker den är riktigt smidig faktiskt, allt är lite beroende på vad du ska ha med dig. en vattenflaska, Termos, handskar/hjälmhuva och lite "bra att ha" grejer rymmer den utan problem.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag kör krewpack och tycker inte på något sätt att den är för stor.

Man kan stoppa in en termos och extra kläder om man ska på touringtur men samtidigt kan man packa lätt och inte besväras av den om man åker med polarna.

Jag har inte provat den mindre.
 

Skotertok

Välkänd medlem
3 okt 2009
102
0
6
Garphyttan
Jag kör krewpack och tycker inte på något sätt att den är för stor.

Man kan stoppa in en termos och extra kläder om man ska på touringtur men samtidigt kan man packa lätt och inte besväras av den om man åker med polarna.

Jag har inte provat den mindre.
Fint, känns som att jag bestämt mig...
 

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Funderar på en Krewpak, får för mig att nac-paken kan vara för liten...
Ni som kör med nac-paken får gärna invända...
Beror ju lite på hur lång du är. Jag har Krew pak och tycker den är lagom stor. Smidig och aldrig i vägen. För min sambo är den lite för lång för att sitta bekvämt. Hon är 160 lång och jag 190.
 

Skotertok

Välkänd medlem
3 okt 2009
102
0
6
Garphyttan
Beror ju lite på hur lång du är. Jag har Krew pak och tycker den är lagom stor. Smidig och aldrig i vägen. För min sambo är den lite för lång för att sitta bekvämt. Hon är 160 lång och jag 190.
Är 1,89 och vill alltid packa mer än jag behöver, får bli en krewpak!
Tack för feedbacken.
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Köpte nac-paken idag faktiskt! Det är liten och smidig! Kmr ha spaden i den och de finns de färdigt fack för! Följer med en 3 liters vattenpåse så va ju sjukt smidigt! Påse för extra glajjer finns med! Dom här grejerna finns säkert på den stora modellen med annars så skulle jag bli förvånad. Är 180 och den känns sitta på bra höjd! Men svårt och säga bara igenom att ha på den sig en snabbis! Så tiden för utvisa hur den slutgiltiga uppfattningen är!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Japp det är samma utrustning i bägge vad det verkar.

Tänk på att blåsa tillbaka vattnet från slangen till påsen efter du druckit. Det fryser fort som attan annars.