Klim kläder

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Var köper ni era ryggsäckar? Jag beställde min från USA och åkte på tull, moms osv. Tror jag sparade runt 30 spänn i slutändan men då fick jag vänta ett par veckor :D
Nu funderar jag på ge bort en nac pack i julklapp men vet inte var jag ska beställa.
 

CalleN

Medlem
2 aug 2015
41
1
8
Skellefteå
Är sugen på en klim powerxross jacka. någon som har koll på hur dom är i storleken? är dom mindre än andra jackor från klim? funderar på en medium. är 178 och väger 72kg.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jag kör klim klimate.

Haft byxorna 1 säsong och är nöjd än så länge.
Jackan blir dock lite varm om man är och bökar bland träden.

Bästa kombon för det hade nog varit klimate byxorna med en lite tunnare jacka typ kinetic eller likn
 

CalleN

Medlem
2 aug 2015
41
1
8
Skellefteå
Kör nu med keewenaw båda jacka och byxa och känner att jackan blir på tok för varm och därför är jag sugen på powerxrossen som är tunn. Har bara hört att den är något mindre i storleken än andra klimjackor. Vet inte säkert dock.
 

asteken

Välkänd medlem
31 aug 2014
233
1
18
Kalix
Kolla togwotee, har dom i täckbyxemodell och dom är riktigt bra. Har keewenaw jackan oxå. Den blir lite varm på våren men det den går ju att öppna på flera ställen och bara köra underställ under.
Ang storleken. Har du kollat klims hemsida? Finns mått där.
Annars har väl dom flesta gratis storleksbyte.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Kan rekommendera Tomahawk jackan. Grymt skön och med superb ventilation som är lätt att hantera med handskar på. Jag kör stl. L och har full skyddsjacka (cross/enduro) på mig under och är 180cm lång och ca 82kg. Absolut perfekt för mig så är du +180cm så är det XL som gäller och inget annat om du vill ha skydd under eller vanliga tjocka kläder.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Såg att den inte var nämnd här tidigare:
Kan starkt rekomendera Klim storm iaf jackan, riktigt bra utan att vara deras dyraste plagg.

Skalplagg med flertalet öppningar om man är varmblodad dock är jackan inte direkt kall och funkar utmärkt med en fleece under om det är riktigt kallt.
Har haft jackan i ett år och tänkte köpa byxorna i år så dem kan jag inte uttala mig om än.
Med Klim-priser får man nöja sig med att köpa en del varje år, iaf med min plånbok. ;)