Kyla vid åkning

Bounty

Välkänd medlem
9 dec 2007
122
0
6
Avesta
Åkte i -29 grader efter nyår och det va inge kul, kallt som satan, pungen frös nästan fast i dynan :D. Brrrrr.....
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
idag ha de varit -16 jävligt fint väder sen går inte skotern igång blir jujh lite små sur då . men kämpade på me fyrhjuling :) va lite svårstartad
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
-25 börjar bli lite väl kallt för nöjeskörning. -5 och sol är perfekt.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Har satt -15 som en "gräns" Om jag vaknar en dag o får lust o köra och det är kallare än 15 så stannar jag inne, men om man har planerat i en vecka för att man ska på långtur med polarna, då får det var hur kallt som helst, köras ska det :p
 

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
-5 till -10 är ju riktigt skönt, man kan ju åka i hur kallt väder som helst men man är inte så rörlig i alla kläder man måste ha då, själv har jag kört i -32 i två mil som kallast och det var väl inte den skönaste turen man kört :)

Sen är det ju inte så dumt att köra i 0 gradigt vårväder heller :)
 
D

Deleted member 6797

spelar ingen roll för mig. har skotern i varmgarage så den startar å ja klär mig så för mig får de vara hur kallt som hellst
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Var ute och körde igår.
- 25 hemma i Sveg
- 20 där vi lastade av skotrarna, Linsell 3 mil härifrån.
Efter 5 minuters farande uppåt från där vi lastade av skotrarna var det dax att börja ta av sig kläder. Vi grillade uppe på fjället och en av oss var i t-shirt! Tror knappt det var minusgrader däruppe.
På vägen ner blev det kallt och när skjutsen kom så visade temp mätaren på -20 igen!
Vilken skillnad det blir bara man kommer upp lite på höjden!

Bra med snö också!
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Ner till -10 har jag tunna jackan på mej sen får man sätta på sig den tjocka jackan.
Minns ett nyår runt -30 då tog man inte av sig hjälmen när man stannade.
Samma nyår var man ut till utedasset å sket.. -29 brrr kan lova att det inte vart nå vilskitning.
 

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
Hur kallt får det vara???

Burrr... jag va ute i ikväll på en månskenstur, 12 grader kallt å så snöade det. Efter ca: en timmes körning va vi framme å när jag skulle ta av hjälmen så hade den frusit fast i skägget.... Samma sak när jag kom hem fast nu hade kindera åxå frusit fast så nu har jag som två bränblåsor på kinderna.... attans... Nu till min fråga. Hur kallt måste det va innan ni "inte" kör skoter..
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Sv: Hur kallt får det vara???

-20 och då är det aktiv körning som gäller för att hålla mig varm.
Vid "fikasväng" så får det inte vara mer än 10 :p

äääh, Facemask under hjälmen samt glasögon som sluter tätt, ett bra underställ samt byxa jacka ryggplatta och handtagsvärmare på max.

för ditt problem att frysa fast i hjälmen, skaffa nån slags ansiktsmask