Lång smidig skoter? nå tips?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Börjar fundera om phazern verkligen orkar med den långa mattan elr om den blir aningen för slö.:confused:

Vill ha en lång skoter, till nästa år, med mer motor men vara lika smidig som phazern, har ni nå tips. Ingen super mountain med 162 matta elr nå sånt... utan ungefär som phazern
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Bara de att farsan är lite anti A/C PGA tendens till rackel... åsså tänkte ja mig lite mer åt typ 60kkr max 70. vill ju ändå kunna köra på leden å M serien är tydligen skit dålig på led.. åsså någorlunda ekonomisk

aah nytro är ju drömmen men budgeten håller inte för det än, nån som har provat turbo å en lång phazer... tror de skulle vara ganska perfekt för mig
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Bara de att farsan är lite anti A/C PGA tendens till rackel... åsså tänkte ja mig lite mer åt typ 60kkr max 70. vill ju ändå kunna köra på leden å M serien är tydligen skit dålig på led.. åsså någorlunda ekonomisk

aah nytro är ju drömmen men budgeten håller inte för det än nån som har provat turbo å en lång phazer... tror de skulle vara ganska perfekt för mig
Då blir det alltså Switchback, Renegade, X-trim eller Crossfire.
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
aah nytro är ju drömmen men budgeten håller inte för det än, nån som har provat turbo å en lång phazer... tror de skulle vara ganska perfekt för mig
Men spara lite under sommaren så har kanske du får dig en Nytro...

Men isf skulle ja rekommendera X-Trim'en, för den har en sjukt bra fjädring, och sen så kanske du får i en E-Tec näst år, men släng på en 44as matta så går den nästan lika bra som mer "mountain inriktade" eller vad man ska säga...

Men sen är ju dom andra som lika bra men dom har lite mjuk fjädring om du ska köra lite fortare efter leden...
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Startar denna tråd igen:p Fast undrar Vilka ni rekommenderar mellan RMK eller Summit+ vilken modell av dom som är bra:p

Budgeten har sjunkit till max 60 tusen atm. måste ju kunna använda skotern också :p
 
Last edited:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag skulle som många säger köpa en M eller crossfire..
Crossfiren min har några år på nacken men går som en dröm..Att Arctic strular mer än andra märken är skitsnack..söker man efter skit så hittar man skit, det gäller alla märken på marknaden.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jo men har hört att dom går som skit på leden:( hur mkt bensin drar m7:an m.m.?, låt höra lite fakta om dom.

Har nog inte råd med en m8:a
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Men låt höra lite fakta om dom! bra dåligt, kraft, bärnsleförbrukning å sånt skit. funderar på m7an. den är ju då billig att köpa:p
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Första säsongen på min så har jag kört av bakre boggiedämparen och mattan så bara där så är jag inte riktigt nöjd

Sen tycker jag den känns för klumpig i snön om man jämför med summiten också mycket mer kraftlös
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Hade en RMK 600 -06 var riktigt nöjd med den.

Lätt att lägga ner och tog sig fram riktigt bra inne bland träden.
Kan tänka mig att vissa inte skulle gilla att den tog en del soppa om man körde rätt hårt. Kompisen hade en Summit i vintras och säger tvärt emot Silly, gillar inte den breda dynan som sitter på -05 iaf.

a