Lång smidig skoter? nå tips?

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
visst alla vill ha en skoter som går billigt.
men ha i åtanke att det är trots allt en leksak, och så länge du har skojj då får de kosta !

men nog tycker ja det låter som en crossfire 7a eller en m7a passar dig som handen i handsken.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jepp nu vill man bara att det ska närma sig vinter så man kan börja söka sig en billig m7a :p(fast fräsch). får ju dock inte gå för fort , måste ju tjäna lite pengar först:(.

Va tror ni man får för min phazer? har gått ca 800 mil å har Ultra Q, 38 mm freestyle matta? med helt ny bakre boggie axel?(inte bara själva axeln utan allt runt omkring).
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
har köpt mig en phazer mtx nu så, ett säkert kort. inga massa skruvande som kan komma med 2t. Men nästa gång det blir skoter köpe då kommer nog RMK ligga högt upp på listan.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
har köpt mig en phazer mtx nu så, ett säkert kort. inga massa skruvande som kan komma med 2t. Men nästa gång det blir skoter köpe då kommer nog RMK ligga högt upp på listan.
På en 2011 har man garanti så det blir inget skruvande även om den går sönder.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
ne de är ju också en anledning till att jag köpte den men hade inte haft råd med en ny rmk elr nå liknande
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
okej då det var 27 mil men det var inte tomt i tanken när jag tankade:p
den är 141'' lång och powder läget på mattan så det är väll därför den inte drar så mycke
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Prova gärna Summit 600 E-tec innan du bestämmer dig.
Rekomenderas!!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
som sagt, har redan köpt en phazer mtx. men för nyfikenhetens skull, tar 600 etc lika mkt rem som 800 tog?
 

Rotax450

Medlem
27 nov 2010
42
0
1
Gällivare
Härligt då blir det nog en sådan till vintern :p om man bara kan övertyga farsan att dom inte raklar mer än andra märken :p
Så du tänkte köpa en Arctic cat?! Så har du mage att sitta och snacka skit om märket på andra trådar bland annat att om man köper en Arctic så får man sitta och skruva i den under hela skotersäsongen. :S hur fan ska du ha det?? :O:S
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
haha tänkte faktiskt just då allmänt på 2taktare men kanske inte fattades :p men min kompis har en f5a och vi har missat många fina dagar för att han var tvungen å lagga etc. sen tog jag ju förnuftet tillfånga:p å en annan har en summit 800 å han hör man bara att han sitter i garaget å skruva m.m. hela tiden.
 

Rotax450

Medlem
27 nov 2010
42
0
1
Gällivare
haha tänkte faktiskt just då allmänt på 2taktare men kanske inte fattades :p men min kompis har en f5a och vi har missat många fina dagar för att han var tvungen å lagga etc. sen tog jag ju förnuftet tillfånga:p å en annan har en summit 800 å han hör man bara att han sitter i garaget å skruva m.m. hela tiden.
Jo det kan ju stämma med F5orna för att folk begär mer krut än vad dom klarar av att ge. Dom äldre Rotax motorerna passar perfrkt med 600cc men när dom kommer upp i en 800cc så håller dom inte mkt. Men vissa har mer tur än andra. Själv ska jag fara och titta på en MC800 imorrn 150hp 600 mil. en Släkting som har den och han har bara haft den till lugn körning till och från fjället/ Jakt och fiskefantast :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
okej lycka till, kommer säkert att bli nöjd:p som dom säger smaken är som baken.