LEDJOBB

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Skapar en tråd som vi lämpligen kan använda för att skriva om när, var och hur vi har för avsikt att sladda eller göra andra nyttiga saker runt lederna, då behöver vi inte kolla alla andra trådar just för detta ändamål

Finn-Pajjas

Medlem
29 jan 2010
44
0
1
Sävast
Tänkte fara ut imorgon lördag förmiddag på en sladdrunda. ska haka på sladden från isen.
Tack Rune för att du har slitit loss sladden. Jag meddelar här när jag sticker.

Finn-Pajjas

Medlem
29 jan 2010
44
0
1
Sävast
Nu är vikingen och sladden tillbaka.
vikingen är fulltankad men jag tror batteriet är helt slut. den verkar inte ladda upp sej nå mer.

körde 2 vändor fram och tillbaka till skoterstugan så dit är det en bra led nu.

Det är bara att sticka ut och sladda nu!!!

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
:nod:Härligt!:nod:
Hur såg snömängden ut på kraftledningsgatan?
Är det draget nå led vidare på kraftledningen bort mot flarken?

Finn-Pajjas

Medlem
29 jan 2010
44
0
1
Sävast
det är riktigt mycket snö efter kraftledningen och från stugan och vidare var det ett par skoterspår, men vet inte vart dom har kört. det vore bra om nån skulle idas köra upp leden mellan gruvberget och skoterstugan.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Nu är vikingen och sladden tillbaka.
vikingen är fulltankad men jag tror batteriet är helt slut. den verkar inte ladda upp sej nå mer.

körde 2 vändor fram och tillbaka till skoterstugan så dit är det en bra led nu.

Det är bara att sticka ut och sladda nu!!!
Gott jobb!!!!!!

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Jag åker ut imorgon vid 9 tiden, använder inte vikingen, drar runt lederna via ok mm
om någon vill hänga med maila eller posta här eller kom till arnes vid 9 imorgon söndag

Hans-Erik

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag åker ut imorgon vid 9 tiden, använder inte vikingen, drar runt lederna via ok mm
om någon vill hänga med maila eller posta här eller kom till arnes vid 9 imorgon söndag

Hans-Erik
Jag är där då.

Jag tar Vikingen.

MVH L-O

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag sladdat/bultat Arnes-Paradisön-Bodsvedjan-Gruvberget-Börsttjärn-Nötmyran
Mkt befogat på många ställen bara ett spår

Mötte H-E med proffsbultarutr. vid Börsttjärn, jag tror han får ta över den biten:bigsmile:, det blev verkligen fint efter honom och med vikingen/kombisladden som slätade ut det hela blev det nära nog perfekt

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Är det planerat att sätta upp "ledskyltar" på leden mellan gruvbeget och skoterstugan??
Det skulle behövas och inte bara där men som vanligt så är det förenat med kostnader att låta tillverka skyltar.
Vi har mtrl, vitlackerad alu.plåt, så finns det någon med lite konstnärlig förmåga och villig att texta ett gäng skyltar så skulle det vara suveränt, själv är jag helt frikopplad från sånt jobb, har svårt att läsa tom min egen text

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Har idag sladdat/bultat Arnes-Paradisön-Bodsvedjan-Gruvberget-Börsttjärn-Nötmyran
Mkt befogat på många ställen bara ett spår

Mötte H-E med proffsbultarutr. vid Börsttjärn, jag tror han får ta över den biten:bigsmile:, det blev verkligen fint efter honom och med vikingen/kombisladden som slätade ut det hela blev det nära nog perfekt
Nä men dra på trissor :lol:

Vilket bra jobb ni gjort.

Hade tänkt fara ikväll, men väntar till i morrn tisdag 2:a feb.

Kommer åka ut runt 10:30-11:00 med Vikingen.

Den som vill hakar på.

Ska bli lite mildare väder.

Var behövs det sladdning nu Runte?

Jag ska sladda upp mot Golfkullen och ner till Båthamnen (så att vissa idioter slutar köra på Golfbanan:mad2: )

Kommer även skotta bort plogvallar efterhand, dom är mega höga..:mmph:

070-3280099

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Har ingen aning hur det ser ut på övriga ställen men det jag kan tänka mig är "våran" kraftledning och sunderbykraften
Då tar jag Golfkullen med Båthamn samt kraftlednigen bort mot Sunderbyn i morgon.

Tankad och klar? Hittade ingen olja sist heller i nyckelförråret?

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Ej tankad, iddes inte köra till OK, det var dessutom lite småkallt på slutet
Olja finns/har funnits under dynan eller i boxen, annars kan du handla olja av Arne

Jag har gjort ett litet provisorium med högra handtaget, du får bli testpilot