Litet Projekt: Ultra SP -96

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
kanske kommer någon bättre update idag, är ju ändå inte nå intressant.
Har iaf köpt en kamera nu, dryga 3lax fick man pynta.. usch!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Kommer en liten update då, lite bilder får ni, det gillar ni väl?

Som synes så har jag inte varit i garaget på kanske allt för länge och skotern har blivit tryckt mot sidan och då tog min lust slut för stunden..

Iaf en nitad plåt på bandtunneln, delen jag stal från stormen


Även den blev nitad, XCR 800an krävde större utblås än ultran så därför togs den lös, fick inte dit den riktigt första gången jag nitade men nu gick det hela vägen :hmmmm2:


Sprucken ruta :bawling:, några tips? funkar ej med endast epoxy då jag har testat det, funderar på att limma dit en plastbit från någon annan trasig ruta men att komma ihåg att leta efter det gör man aldrig..


Och sånt där som jag verkligen gillar och förstår mig på, nej vad jag ljuger dåligt.. :bootyshake:


Även min provisoriska tank som får duga tills jag har fixat fram en ny gummi-bussning till tanken.. :rolleyes:


Även hur jag har mina SLP PP, ett bevis att dom finns med tre hål ;)



Några kommentarer? Har ju faktiskt köpt en kamera nu och gett er bilder.. :eviltongue:
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Gå till wurth (eller ring)och fråga efter 2komponent lim, Snordyrt och grymt hållbart! Funkar säkert med flytandeskruv (typ silikon). Sen finns det även ett som är lim som jag limmade igen dörrarna på gammbilen med. Ska försöka komma ihåg att kolla upp det...

Ser bra uta annars!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Gå till wurth (eller ring)och fråga efter 2komponent lim, Snordyrt och grymt hållbart! Funkar säkert med flytandeskruv (typ silikon). Sen finns det även ett som är lim som jag limmade igen dörrarna på gammbilen med. Ska försöka komma ihåg att kolla upp det...

Ser bra uta annars!
Ska se om jag hittar något grymt lim imorn på jobbet, vill i all heligaste grad undvika kattstrypare men indy utan ruta funkar inte!
 
R

Robin

Alla SLP PP är ju med 3 hål (?) Har då varit det på alla de 3 par PP skidor jag haft.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Alla SLP PP är ju med 3 hål (?) Har då varit det på alla de 3 par PP skidor jag haft.
verkar som att dom nyare (läs IamFredriks tråd) endast har 2 hål? vilket förvirrade mig lite men kan också minnas att jag har sett flera SLP PP med 3 hål
 
R

Robin

verkar som att dom nyare (läs IamFredriks tråd) endast har 2 hål? vilket förvirrade mig lite men kan också minnas att jag har sett flera SLP PP med 3 hål
Läste detta nu, kan ju vara värt att hålla kvar i sina gammal skidor då, då justeringsmöjligheterna är större.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
min ruta var det bara att dra fast med buntband så den höls ihop värm på lite plast släta ut måla om klart som nytt :D(Y)
 
R

Robin

"Det var bätte förr, banne mig.." :beer:
Ja fyfan, dagens ungdommar :hmmmm::laugh:

Kan inte tänka mig att det blir samma sak att borra nytt hål då jag antar att de flyttat de 2 hålen på nya skidorna så pass att det hamnar mitt imellan på vad som skulle vara de 3.

Nåja nog om det, följer bygget med stort intresse!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
kan meddela att jag i skrivande stund befinner mig i garaget och donar med skotern, har idag beställt en 6" pivotstyrhöjjare och 90º styrhooks, köpte även en bromsslang till nya bromshandtaget.
Så ni vet att det händer något med Indyn :)

MEN...

Jag glömde kameran i byn.. får återkomma med bilder senare
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Har även efter 4-5 sekunder tänkande kommit på ett namn på skotern, "Doris Mk2", mest pga detta blir skotern jag inte fick bygga av stormen, får iaf hoppas att den här fyller tomrummet efter Doris här nedan
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
DET HAR HÄNT NÅGOT OTROLIGT!!!

Jag har löst elproblemen :p har till och med hel och halvlyse, dock vet jag inte om varvräknare och handtagsvärmare fungerar då det var sånt drag i skotern att styrhöjjaren drogs bakåt.. :rock:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
HAHA!vilket drag det ska vara i trippeln;) funkar nu men undra hur länge till?:rolleyes: hehe (lyset alltså)
kommer nog funka länge, drog igång skotern sen och såg även att varvräknare funkade, hade tillåmed lyse där också ;) och slutar lyset att funka så slänger jag bort det och monterar bättre lyse :p

Men styrhöjjaren som jag har nu ska jag byta ut pga att den inte funkar med skotern, satte bara dit den provisoriskt för att kunna sprätta lite snö i den lokala lekparken :p har beställt ny så till veckan borde den komma
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Har stora funderingar på att göra stingers!
Vad är det för mått på dom som jag ska ha, vet någon? 32mm på innerröret?
794cc/3=264,66667cc