Litet Projekt: Ultra SP -96

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
For till byn å gasade lite med Indy 400/500an, drog även fram stormchassiet som fick närkontakt av en kapskiva

Inte jag som körde just då..

lättat stormchassie ;)


Tog även med lite kablar som jag ska ha som förlängning till huven :)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
har en liten aning om ett fel som är på skotern, just nu sitter den i med Ultrans elsystem och den vill inte gå länge då, gasar man så håller den sig vid liv ett tag men gäller inte varenda gång (förklarar varför den var så ***** svårstartad), då Ultra inte har TPS medans XCR 800 har det så börjar tankarna gå mot att TPSen spökar
Först trodde jag att det var att den sög in luft i soppapumpen när man inte gasade nog mycket och inte fick nog med soppa då edgetanken inte var helt tät men kunde avskriva den teorin då det var samma sak med Ultra-tank/dynan.. Så ska snart ut å byta till elsystemet som sitter i RMK chassiet, det systemet är också modifierat tex inga handtagsvärmare, endast hellyse osv då förra ägaren troligen ansåg detta som lyx och klippte av/slet bort kablarna..
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Helvettes ***** kabelhärvhelvette! Varför tar man och klipper av en massa kablar som till exempel handtagsvärmare!?!?! Kan ju inte vara pga viktbesparing.. Fan får spunk!
El är inte min starka sida men fattar iaf att på detta elsystem är gul + och brun jord.. resten har jag ingen aning om...
Träskmonstrets elsystem=:bootyshake: men behöver det lik för bannat...!
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Riktigt brutal skoter.
Dom dära skenorna i bandtunneln, vad gör dom igentligen?
Blir det försvagat om man tar bort dom eller?

Sen en sak, visst hör iron maiden och polaris ihop på nåt vis?


//Ozzy
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Riktigt brutal skoter.
Dom dära skenorna i bandtunneln, vad gör dom igentligen?
Blir det försvagat om man tar bort dom eller?

Sen en sak, visst hör iron maiden och polaris ihop på nåt vis?


//Ozzy
Skenorna är nitskydd, då det verkar vara poppis i USA med nitar så sätter dom det standard på dom flesta maskiner, det är ingen risk att ta bort dom :) gjort det på tidigare maskiner

Nja Maiden utbringar kvallitet medans det är lite si och så med Polaris ;)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
oj min tråd var visst nästan på sidan 3..
Har inte hänt så spec mkt, trixat lite med elsystemet, nitat lite och finlirat..
Iaf en liten men dålig update..