Märkes***eritråden...

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
Vet av fler som kör Polaris än Yamaha men jag vet fler Yamaha fyrtaktare som rasat än Polaris tvåtaktare.
Du måste ju va tokig eller har de du vet tappat ur oljan ur yamahan å kört dom torr? :p
jag är ingen märkesb*g åt nått håll men de finns inga maskiner som rasat motorer lika mycke som brp och polaris. Finns egentligen två märken som kan bygga driftsäkra motorer. Arcticcat inom 2t och yamaha inom 4t.
Så ett samarbete mellan dom som de är nu är nog de bästa som kunnat hända båda märkena :)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Bytte precis till Nytro med turbo, 240 kit, helvete va det går! Kommer inte ens i närheten av den känslan med nån annan maskin ja kört. Blir kul detta!
 

Viper_jogge

Välkänd medlem
19 nov 2012
114
0
6
Gottne
vilken modell har rasat du?? phazer 4t brukar väl få problem vi turbokonverting... nåra nytros har man läst om oxå... men visst i ditt fall kan de stämma men generellt är de ju skiddoo å polarras som går sönder ;)


Vet av fler som kör Polaris än Yamaha men jag vet fler Yamaha fyrtaktare som rasat än Polaris tvåtaktare.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Brp är duktig på rasa, polaris har haft lite problem de med.

Yamaha håller överlag bra, men nog har jag renoverat en del 3 och 4 cylindriga Yamahas. Så nog rasar dem (både med och utan turbo) allt kan äbda.

Men Yamaha har, utan konkurrens hållbaraste motorerna.

Så är det med det.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Du lämnar alltså in den? Och du servar den inte ens själv ngt?
nej tyvär, gör precis allt själv. förra vintern gick jag lös med fettsprutan på drivaxellagret, men det är enda servicen jag gjort. onödigt serva när det fungerar ändå. och då våldar jag ändå hyffsat med den, brukar ha den till att gallra i skogen
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
nej tyvär, gör precis allt själv. förra vintern gick jag lös med fettsprutan på drivaxellagret, men det är enda servicen jag gjort. onödigt serva när det fungerar ändå. och då våldar jag ändå hyffsat med den, brukar ha den till att gallra i skogen
pffft, en såndär lättviktar klarar inte av att gallra nånting grövre än lillfingret.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Nu blir jag lite skeptisk.....
Kör alla dina polariskompisar Dragon 120 eller ?
Nej kanske känner/vet 20 st som har polaris och 2st har rasat "liberty 800" och typ 10 st med Yamaha varav 3st rasat dock med turbo men det ser jag som ett måste på en 4taktare under 4liters cylindervolym förutom på min grålle då :) För övrigt är det bara jag som firar med champagne att nytron äntligen slutas tillverkas?
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Nej kanske känner/vet 20 st som har polaris och 2st har rasat "liberty 800" och typ 10 st med Yamaha varav 3st rasat dock med turbo men det ser jag som ett måste på en 4taktare under 4liters cylindervolym förutom på min grålle då :) För övrigt är det bara jag som firar med champagne att nytron äntligen slutas tillverkas?
Jag tror att alla firar med champagne förutom just kotknackare och ryggläkarna..
 

Andersxboy

Välkänd medlem
27 jan 2012
262
0
16
Vindeln
Prova att köra polarisarna, så ser du hur många som rasar. Klistra på ridestore klistermärken och stå och torrbryta i lagårn räknas inte.


Skickas från min iPhone via Tapatalk