Jobbar du varannan dag eller svart? ;P Du ska ju vara ledig 11 timmar i sträck efter varje arbetspass. Sålänge du inte är chef då.Dvs som en vanlig erbetsvecka för en normal person.
Jag går upp halv 6, börjar klockan 6.
Kommer hem mellan klockan 1800 - 2300, medel blir nog cirka 2030.
Så sant så! Bara viljan finns så går det! Många går hemma och "orkar inte" jobba och blir sen less när de inte har några pengar som "alla andra har".Är ju inte särskillt svårt att spara ihop till en skoter om man har extrajobb på sommrar / helger och inte betalar något hemma?
Jobbar varje dag och vitt. Skiter i vad facket säger, gnäller dem så startar jag bara eget (är anställd nu alltså, chefen och jag i företaget).Jobbar du varannan dag eller svart? ;P Du ska ju vara ledig 11 timmar i sträck efter varje arbetspass. Sålänge du inte är chef då.
Ont : Betalt min skoter, en lynx rave 800 själv. Mina föräldrar bjöd på försäkringen första året men underhåll, bensin osv får jag betala själv.
Är ju inte särskillt svårt att spara ihop till en skoter om man har extrajobb på sommrar / helger och inte betalar något hemma?
det är bra som fan att ha samma intressen som sina föräldrar för då blir man lite sponsrad synd att man inte har det! :bawling:Fick en Elan av min far för många år sedan, den skrotade vi.. Sen blev det en Et 340 -86, som vi bytte kolvar oftare än rem i.. Den sålde vi också vidare så köpte han en Phazer -88 åt mig. Den hade jag tills förra året då jag fick en Enduro 500 -03, betalade några tusen själv..
Tror han köper skoter åt mig för att han är lika intresserad själv..
Håller helt klart meddet är bra som fan att ha samma intressen som sina föräldrar för då blir man lite sponsrad synd att man inte har det! :bawling:
Ska vi alla bara enas om att man får råd om man prioriterar?
Här i arjeplog har vi ett gäng lokala stjärnor som aldrig reser utomlands och kör omkring med lite halvtaskiga bilar men alltid med nya fina skotrar. Sen har vi några andra som reser bort varje lov och har hyfsat nya bilar men ingen skoter. För handen på hjärtat, visst är väl ändå en snöskoter det mest oekonomiska som någonsin uppfunnits?
beror ju på vad man tycker är oekonomiskt.vi har ju haft våra hårda diskutioner men när du säger att skotrar e de mest oekonomiska som har uppfunnits så håller jag med dig till 100 % ..