M5

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Givetvis ska jag ha med mej skylten,man kan ha den i fickan på jackan!
Sen ska jag förklara för polisen,att eftersom dom inte lyfter ett finger när skotern blir stulen,så betalar jag GÄRNA böterna! Så DET så!

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Håkan K. skrev:
Sen ska jag förklara för polisen,att eftersom dom inte lyfter ett finger när skotern blir stulen,så betalar jag GÄRNA böterna! Så DET så!
Heja Håkan!! Norrländska poliser är väl inte direkt kända för sin effektivitet när det gäller skoterstölder...

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Håkan K. skrev:
*ASG* Jahapp...idag hände det!
Jag blev stoppad av farbror blå,och dom undrade var jag hade skylten? "Här" sa jag och plockade fram den ur dynfacket!
"Den ska ju sitta väl synlig framifrån,vet du" Sa polisen.

-Ja,men jag vet också att det då är jävligt lätt för tjuvar att ta reda på var jag bor,och åka och hämta den,det var nämligen jag som blev av med F6:an!
Och eftersom ni inte lyfter ett finger när det gäller skoterstölder,så sätter jag inte fast den!,sa jag.
"Mhmm...hur är föret på sjön nu då?" Sa snuten! *ASG*
Han hade inget att invända! Nä,han vet ju att det är sant det jag säger! :D

Kungligt!

B

Biosteel

jo fan jag ha drage M5:an på vattne o de rullar på stenhårt ;)

rapp

Medlem
7 jan 2009
16
0
1
Västerås
Hallå :hello: Lånar denna tråd lite :) Tänkte höra med er alla M5 ägare. Jag ska ta och köpa en skoter men jag vet inte vad jag vill ha:confused:.. Jag har inte haft skoter tidigare men har kört några. Jag bor i Västerås och här finns det fan inte nå snö men familjen har stuga i Lillhärdal så dit blir det att åka upp och köra men det blir ju inte så ofta eftersom att det är 70 mil tur och retur.. Då tänker jag att en M5:a med sina 80 hk är billig i drift och försäkra sen går det "bra" att köra på led trotts att den är till för lössnö. Har kollat lite på blocket och hittat några, dom har 44 mm mattor som passar rätt så bra på både led och i lössnö. Tycker ni att det är ett bra val eller tycker ni att jag ska köpa en F5:a?! Det kommer bli blandad körning med både lössnö och led,, mest "friåkning":)

Tack på förhand //Johan

B

Biosteel

*ASG* Jahapp...idag hände det!
Jag blev stoppad av farbror blå,och dom undrade var jag hade skylten? "Här" sa jag och plockade fram den ur dynfacket!
"Den ska ju sitta väl synlig framifrån,vet du" Sa polisen.

-Ja,men jag vet också att det då är jävligt lätt för tjuvar att ta reda på var jag bor,och åka och hämta den,det var nämligen jag som blev av med F6:an!
Och eftersom ni inte lyfter ett finger när det gäller skoterstölder,så sätter jag inte fast den!,sa jag.
"Mhmm...hur är föret på sjön nu då?" Sa snuten! *ASG*
Han hade inget att invända! Nä,han vet ju att det är sant det jag säger! :D

Kungligt!

känns som en polis med samvete =) :)