Va fan!?? Rena sparbössan ju!MrMunken skrev:Blev glad igår iaf, fick räkning från försäkrinsbolaget, Helförsäkring på en Arctic Cat M5 = 902kr/år! Betalade 2400kr/år för min Lynx Rave 670 -97a.
Va fan!?? Rena sparbössan ju!MrMunken skrev:Blev glad igår iaf, fick räkning från försäkrinsbolaget, Helförsäkring på en Arctic Cat M5 = 902kr/år! Betalade 2400kr/år för min Lynx Rave 670 -97a.
Som solnabo är det inte riktigt lika billigt... Trots att skotern står i norrlands inland och endast körs där betalar jag 5000:-/år för halvförsäkring!! Vilka j-la ockrare!!MrMunken skrev:Blev glad igår iaf, fick räkning från försäkrinsbolaget, Helförsäkring på en Arctic Cat M5 = 902kr/år! Betalade 2400kr/år för min Lynx Rave 670 -97a.
Vilket bolag har du då?? Lät fruktansvärt dyrt!!!Forsberg76 skrev:Som solnabo är det inte riktigt lika billigt... Trots att skotern står i norrlands inland och endast körs där betalar jag 5000:-/år för halvförsäkring!! Vilka j-la ockrare!!
Låt mej gissa...Trygg Hansa?! Dom har ockerpremier!MrMunken skrev:Vilket bolag har du då?? Lät fruktansvärt dyrt!!!
Japp, Trygg Hansa - det stämmer bra! Vilket bolag är bäst?Håkan K. skrev:Låt mej gissa...Trygg Hansa?! Dom har ockerpremier!
Det hade nog jag också haft om det gått att teckna hos dom där jag bor,men tyvärr bor jag för långt "ute i skogen"!MrMunken skrev:Jag har alla mina försäkringar hos Sockenbolaget.
Man ska väl undvika att ligga och dra fullgasrepor på sjön, men annars är det väl bara att köra som vanligt (gjorde jag iaf). Jag fick rekomendationen att blanda i 1% extra olja i bensintanken under inkörningen, men jag vet inte om det egentligen behövs...?twostroke skrev:Hur ska man köra under inkörning
Man kanske inte behöver men det skadar då inte..MrMunken skrev:Man ska väl undvika att ligga och dra fullgasrepor på sjön, men annars är det väl bara att köra som vanligt (gjorde jag iaf). Jag fick rekomendationen att blanda i 1% extra olja i bensintanken under inkörningen, men jag vet inte om det egentligen behövs...?
Nu blir jag tvungen att citera mig själv... för ironiskt nog pajade jag min ruta idag!! Och huven också för den delen... Kostar att ligga på topp!!MrMunken skrev:Min sitter på rutan, lite jävligt om man vill byta ruta... Men det finns som sagt inget riktigt bra ställe att sätta skylten på!
Man ska inte ha nån regskylt på skotern,det är så lätt för tjuvarna att kolla var man bor,så dom kan komma och ta den sen! Bara att skicka ett SMS till vägverket,så får man namn och adress på ägaren på fyra röda sekunder!twostroke skrev:Vars har ni klistrat nummerplåten på era M5? Tycker det blir fult vars man än sätter den...
Så sant!! bästa är väl att ha skylten liggandes bak i förvaringsfacket, då har man ju åtminstonde en skylt att visa upp om man blir stoppad!Håkan K. skrev:Man ska inte ha nån regskylt på skotern,det är så lätt för tjuvarna att kolla var man bor,så dom kan komma och ta den sen! Bara att skicka ett SMS till vägverket,så får man namn och adress på ägaren på fyra röda sekunder!
Jag har blivit smått paranoid efter skoterstölden jag råkade ut för,så jag betalar gärna böterna OM,jag säger OM,jag skulle träffa snuten ute på leden! (hur stor är sannolikheten?)
Jag kommer aldrig att ha skylt på skotern hädanefter om det kan motverka stöld,lita på det!