Jag har själv 3 döttrar ( 10 / 8 / 6 år gamla ) som håller på att lära sig köra skoter.Min son vill ha en skoter !
Vad ska jag köpa åt honom ?
Är dom billiga Kina skotrarna något att ha, en ny sådan kostar ju som en beg. Mini-Z
eller ska man rent av satsa på en ET-250 ?
Hur snabb är en 125 cc skoter ?
Han är 10 men ganska liten !
hur gammal är din son
Har du bra ställt så är det väl bara att lägga ut på en Mini Z men tänk vad du hade fått till dig själv för dom pengarna. Dom går väl på 15-19 000?
Eller så köper du en ET250 till honom. Dom är lätta. 2 personer kan bära en. Jag och min kusin bar upp den på logen för sommarförvaring när han hade slut på soppa i våras och vi är 17 och 15 år.
Eller så köper du en Kitty Cat men för dom pengarna får du en ET för också.
Hur gammal är han förresten?
Jag har själv 3 döttrar ( 10 / 8 / 6 år gamla ) som håller på att lära sig köra skoter.
Jag skulle vilja säga att svaret på din fråga beror på din sons ålder och storlek/längd/styrka i förhållande till sin ålder.
Hur gammal är han och hur lång är han ?
.
Då skulle jag nog försöka få tag på en :
* Yamaha SnoSport 125 , 8000 - 15000:-
* Ski-Doo ELAN , 0 - 4000:-
* LYNX 20 , 0 - 3000:-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Lite större maskiner rent fysiskt :
* Yamaha ET-250 , 1000 - 5000:-
* Ski-Doo Citation 3500 , 500 - 4000:-
* Ski-Doo Citation ( 1985 - 1991 ) , 1000 - 5000:-
Vad får maskinen kosta ?
.
Nu är han lycklig ägare till en artic cat jag 440 special - 91a , kostade nästan ingenting och fanns 6 mil bort! Får se om Phazer mtln hinner med i vinter . Så nu sitter vi och ber till väder gudarna, och har blot (någon som vet vad man ska offra?)till Bores ära.
Nu ska vi tömma sparbössan och åka till Järbo och botanisera bland skoterkläder,hjälmar, glasögon och ev. ett par nya kängor till pappa
Fanns Yamaha Snow Sport & Sno Scoot förut på 125 & 80cc vilket verkar vara en poppulär modell. Finns en Kina kopia på den oxå hos bla Sparrs Motor i Mora, http://www.sparrsmotor.com/productinfo.asp?pid=192&pgid=348Såg också att det fanns någon som heter Yamaha Snowsport - vad är det?
finns en Sno-Sport 125 på b l o c k e t nu.. : )
jag har inga barn själv men när jag var barn(20 nu) körde jag alltid på sjöar och sådana öppna ytor då vi va ute och fikade
högst olagligt men otroligt roligt
en et250 med strypt gas låter som en bra "barn" skoter då sammtidigt som dom växer och blir mer erfarna kan man ta bort mer och mer på strypningen
Fanns Yamaha Snow Sport & Sno Scoot förut på 125 & 80cc vilket verkar vara en poppulär modell. Finns en Kina kopia på den oxå hos bla Sparrs Motor i Mora, http://www.sparrsmotor.com/productinfo.asp?pid=192&pgid=348
I Sälen kan man testa dom på en lite bana, vuxna och barn (har dock inte testat själv) Men kikar man på Youtube så verkar det vara bra fart i dom,
http://www.youtube.com/watch?v=c4pyRV6hV9g
Har massa roliga minnen från en Sno-Sport 125!
Jag har en son på 6år, tittar lite skotrar åt honom tills nästa år, själv så väljer ja bort "barnskotrar" p.ga, dyra å växer snabbt ur, blir less fort, kan som inte fara på lite längre turer i skogen eller kan å kan men de är nog inte så roligt efter ett tag, såna som går typ 20km/h
har tittat mer på typ ET 340 kort eller cs 340 ovation 340,
iof. så är han lite van, fick sin första fyrhjuling förra sommaren, köpte då en 90cc me strypbar gas då "räcker" den längre även den, låter han dessutom ofta köra "vuxen" skoter när ja sitter bakom..