Jag har köpt den kraftigare frontbågen och bukplast till min 2014, 49 Ranger och tänkte i dag då jag har jour och inte kan hitta på så mycket tänkte jag att montera det hela i dag. Men jag gav upp och konstaterade att utan erfarenhet av att montera dessa grejer är det ingen man gör på en halv dag.
Då jag började med bågen så stod det i bruksanvisningen att man skall lossa kylaren men inte behöva lossa slangarna och att man sen skall lossa fjädrarna till avgassystemet, kylaren gick ju knappt att flytta utan att lossa slangarna och än mer omöjligt att komma åt fjädrarna till avgassystemet för att sen komma åt det främre muttrarna till A-armarna där det nedre fästet till bågen skall sitta. Några tips är det att tömma kylaren och lossa den?
Vidare så verkar det som att man skall loss med bla ljuddämparen då bukplasten skall monteras, några tips på vad som skall bort och hur man enklast tar loss och kommer åt saker och ting?
Nån som monterat bågen och bukplast som kan ge lite tips annars så är det nog bara att vänta till sommaren med att montera grejerna för nu vill jag inte börja tjorva och få skotern ståendes.
Då jag började med bågen så stod det i bruksanvisningen att man skall lossa kylaren men inte behöva lossa slangarna och att man sen skall lossa fjädrarna till avgassystemet, kylaren gick ju knappt att flytta utan att lossa slangarna och än mer omöjligt att komma åt fjädrarna till avgassystemet för att sen komma åt det främre muttrarna till A-armarna där det nedre fästet till bågen skall sitta. Några tips är det att tömma kylaren och lossa den?
Vidare så verkar det som att man skall loss med bla ljuddämparen då bukplasten skall monteras, några tips på vad som skall bort och hur man enklast tar loss och kommer åt saker och ting?
Nån som monterat bågen och bukplast som kan ge lite tips annars så är det nog bara att vänta till sommaren med att montera grejerna för nu vill jag inte börja tjorva och få skotern ståendes.