Jag har köpt plastbelag på Skoterbutiken och ska montera dessa på min Indy Lite -94. Som styrstålen innan satt på metallskidorna var de instuckna i framkant i en skåra i själva skidan. Problemet är att styrstålen inte kan monteras på det sättet när plastbelagen satts på. Krökningen i främre delen är för liten för att stålet ska ”nå upp” till skåran. Jag har fräst upp en motsvarande skåra i plastbelaget, men det går inte att pressa upp stålet med handkraft, dessutom böjer de sig så att de inte sitter bra. Om styrstålen bara sätts under plastbelaget sticker den främre delen av stålet ner för mycket och kommer troligtvis haka i om jag köra över en hård snökant eller liknande viket vore klart obra.
Måste jag köpa nya speciella styrstål med större krökning, eller ska de gamla gå att böja till, eller kan de sitta med främre spetsen ej instucken i själva skidan trots risken att de hakar i underlaget? Tacksam för svar...
Mvh Johan
Måste jag köpa nya speciella styrstål med större krökning, eller ska de gamla gå att böja till, eller kan de sitta med främre spetsen ej instucken i själva skidan trots risken att de hakar i underlaget? Tacksam för svar...
Mvh Johan