D
Draken
ja mätte idag å vi hade mellan 65-70cm snö här i piteå
dvs runt 50cm före söndagens oväder och inte 80cm,eller har det tinat i svensbyn?
ja mätte idag å vi hade mellan 65-70cm snö här i piteå
ne de har inte tinat?dvs runt 50cm före söndagens oväder och inte 80cm,eller har det tinat i svensbyn?
absolut,det har ni säkert nu.tror du it att vi har 65-70cm eller va menar du?
absolut,det har ni säkert nu.
men du sa före sista dygnets snöstorm att ni hade 80cm,och hade det stämt hade ni haft närmare 1m nu vilket inte stämmer.
runt 50 tidigare plus det som kom sista dygnet= 65-70cm
Hur kan du se så exakt data på smhi?94cm stod det på smhis sida att det var i Porjus igår, så nu fattas det bara en meter så blir det riktigt trevligt skoterföre.
jaha men ja mena nu idag tisdag har vi lätt en 70cmabsolut,det har ni säkert nu.
men du sa före sista dygnets snöstorm att ni hade 80cm,och hade det stämt hade ni haft närmare 1m nu vilket inte stämmer.
runt 50 tidigare plus det som kom sista dygnet= 65-70cm
är de sanning nu?nej nej,inte det.
tycker bara man ska hålla sig till sanningen.
är de sanning nu?
haha jo. kring 70cm äre här iaf ska visst snöa nästa vecka mera men de hinn ju ändrasdet vet ju bara du som har mätt.
men nu efter alla snöfall har ni säkerligen 65-70.
Jag hoppas verkligen inte det var du som stod mellan på och avfarten till norrgående e4a vid piteå ridklubb idag :hahaha:Så länge man tar sig med RX'1an är det lite snö
Nä det går inte att få ut något exakt alls från SMHI egentligen men i måndagsmorse så fanns Porjus med bland extremer/snödjup men nu finns inte dom med där längre och vad jag vet så har inte snödjupet sjunkit.Hur kan du se så exakt data på smhi?
Jag hoppas verkligen inte det var du som stod mellan på och avfarten till norrgående e4a vid piteå ridklubb idag :hahaha:
Var någon rx variant som stod och slet där...hehe
Det diskuterades friskt på komradion
Jag fick då bära mountain cat igår kväll, underbart före vid kusten nu.. Man behöver inte oroa sig för stubbar och dylikt..