Något lurt med registreringen

KLAViN

Medlem
12 sept 2009
34
0
1
Ljustorp - En ort utan vägar
Har kollat med förra ägaren. Han sa att den var import men visste ej varför den var reggad så. Ska ringa till transportstyrelsen imorrgon. Går det att ändra på regbeviset så att det stämmer? Och hur var det med försäkringen? Kommer den att gälla? Det är samma chassi nummer som på pappret och inget bortslipat eller något likt. Det som stog på övrig fliken på pappret var:

F99B IMPORTERATS FÖR EGET BRUK
CHASSINUMRET PÅ SITTDYNANS HÖGRA FRAMSIDA

Jag tackar ännu en gång för alla svar som jag har fått.
ps. som jag skrev i den andra tråden så ska jag upp till pappa min där skotern står och knäppa en bild på bullenskolven.

MVH Kevin
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Det går inte att ändar i papperen så lätt.
Försäkringen kommer att gälla tills du ska nyttja den vid erstättningfrågor osv.
Bolaget går så klart efter vad som står på papperet.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Det går inte att göra en kontrollbesiktning på den hos bilprovningen eller hos en ÅF? (Jag bara gissar)
Hoppas du får rätt på alla papper, så att du slipper strula när du säljer den vidare, det kanske går att skriva nåt intyg som följer med köpet?
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
då blir det generalagenten som ska kontrollera att det ska finnas en edge med ditt chassienr, det är deras jobb.
Tyvärr så är det stor risk att dom inte är speciellt intresserade av privatimporterade fordon eftersom att det är hela deras affärsgrej att stå för fordonen på den svenska marknaden.

en bekant importerade en motorcykel för en himla massa år sedan och lyckades aldrig få den inreggad då det var något strul med identiteten, generalagenten skulle motvilligt hjälpa till men var seg som sirap tills kompisen gav upp.

men som tidigare inlägg antyder om det där med korvburkar och rxl/edge låter som att du har lite för otur,
kan ju vara något som börjar på M och slutar på ytoman :)