Ni som bokat en 800 Etec

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Ja det syns klart och tydligt men om inte jag minns fel så är det hårdare motorkuddar nu än 2008. Sen undrar jag: menar du att ex. arctic eller polaris motorer inte rör sig vid gaspådrag då? Dom har väl också motorkuddar som flexar eller?
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Skrämmande att läsa om SkiDoos remförbrukning.

Blir riktigt besviken.

En så utvecklad maskin som kostar 150´ får inte ha dessa problem. :(
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Ja det syns klart och tydligt men om inte jag minns fel så är det hårdare motorkuddar nu än 2008. Sen undrar jag: menar du att ex. arctic eller polaris motorer inte rör sig vid gaspådrag då? Dom har väl också motorkuddar som flexar eller?
Om du kollar på videon så rör sig sek,variatorn också. Tror att de är det Stins1 syftar på, inte att motorn rör sig.

Samt att man ser hela framvagnen röra sig.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja det syns klart och tydligt men om inte jag minns fel så är det hårdare motorkuddar nu än 2008. Sen undrar jag: menar du att ex. arctic eller polaris motorer inte rör sig vid gaspådrag då? Dom har väl också motorkuddar som flexar eller?
Har inte nämnt några andra märken eller något annat. Sa bara att man ser hur pass mycket det är som motorn verkligen rör sig vid gaspådrag och det kan ju verkligen inte vara bra för linjeringen då primären nästan tar i sekundären, eller ?!

Men självklart så rör sig motorerna i alla märken, ingen motor är ju stum ! Men jag tror då inte att hela framvagnen rör sig så där mycket. Sen kör ju Arctic Cat med annan upphängning av motorn vilket kan ha med saken att göra.

Här har du en bild på hur motorfästena ser ut på en Arctic med laydown motor.


Nog om det. Det var inte Arctic Cat eller Polaris som skulle diskuteras i den här tråden, utan 800 Etec.
 

Micke.G

Medlem
10 feb 2010
8
0
1
17 mil och remmen har börjat fransa sej på min freeride. Ingen annan som
är missnöjd på dämparna? Är bland de mjukaste jag varit med om, slår igenom
hela tiden. Skulle inte Freeriden vara deras svar på assaulten?
Hade en RE 800 i fjol som jag satt team tied på men tog mej aldrig längre än
35 mil ändå. Nä, sista brp om inget händer.
 

haugell

Aktiv medlem
2 jan 2006
50
0
1
Bollnäs / Oslo
Har sett att det finns "XP Clutch Tower Brace" att beställa från staterna. Vore kul att höra om någon testat det och om det gör någon skillnad.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
17 mil och remmen har börjat fransa sej på min freeride. Ingen annan som
är missnöjd på dämparna? Är bland de mjukaste jag varit med om, slår igenom
hela tiden. Skulle inte Freeriden vara deras svar på assaulten?
Hade en RE 800 i fjol som jag satt team tied på men tog mej aldrig längre än
35 mil ändå. Nä, sista brp om inget händer.
läs tråden igen så får du se.
nämen jag blev besviken som fan på dämparna.även kompisarnas lika mjuka.
är felschimsade helt enkelt och för mjuka fjädrar om man vill ligga på lite efter leden.

sen när första remmen small efter 14 mil så sålde jag den iaf.
 

jaaasi

Aktiv medlem
18 dec 2010
62
0
6
Norsjö
Måste vara så olika mellan freeride och freeride i så fall. Har kört 11mil på min rem, och den ser ut som ny. Många tvära gaspådrag, inbromsningar mm. Ingen snäll körning. Det mesta boondocking. Vilket brukar slita bra på en rem.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
läs tråden igen så får du se.
nämen jag blev besviken som fan på dämparna.även kompisarnas lika mjuka.
är felschimsade helt enkelt och för mjuka fjädrar om man vill ligga på lite efter leden.

sen när första remmen small efter 14 mil så sålde jag den iaf.
Hur upplever du M8:an i jämförelse med BRPn?

Rent körmässigt?
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Om du kollar på videon så rör sig sek,variatorn också. Tror att de är det Stins1 syftar på, inte att motorn rör sig.

Samt att man ser hela framvagnen röra sig.
Japp de ser jag, är dock inte samma infästning på 2011 som tidigare på sekundären så jag ska faktiskt ta å göra som på filmen och se om de är lika ändå.
Kan även tilläggas att chassit inte är lika då de är samma chassi som RS på freeriden som är ett betydligt styvare och förstärkt.
Så skall bli spännade att göra ett test nere i garaget å kanske en film å!
Kan då säga att om remmarna inte håller mer än 50mil så lämnar jag tillbaka maskinen och det har jag sagt till min ÅF, vilket han förstod då remmarna inte är direkt gratis, ska ju inte kosta mer i remmar än soppa å de höll han fullständigt med om!!!
 
E

ejwbegysv

Japp de ser jag, är dock inte samma infästning på 2011 som tidigare på sekundären så jag ska faktiskt ta å göra som på filmen och se om de är lika ändå.
Kan även tilläggas att chassit inte är lika då de är samma chassi som RS på freeriden som är ett betydligt styvare och förstärkt.
Så skall bli spännade att göra ett test nere i garaget å kanske en film å!
Kan då säga att om remmarna inte håller mer än 50mil så lämnar jag tillbaka maskinen och det har jag sagt till min ÅF, vilket han förstod då remmarna inte är direkt gratis, ska ju inte kosta mer i remmar än soppa å de höll han fullständigt med om!!!
Kontakta mig innan om så blir fallet att du lämnar tillbaka den..
 

real_larsson

Medlem
1 jan 2010
6
0
1
Boden
jag tog mig 4,4 mil då började min rem att fransa sig :S ja mina dämpare är då som cykel pumpar går i botten på en gång, även när jag har ställt dom på det hårdaste :S
 

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Vad säger era handlare då, där ni köpt skotern, ni får ny rem å ett "bättre lycka nästa gång tack å hej", eller tar dom kontakt med BRP och förklarar problemen???
 

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Fattar inte hur ni får remmarna att flyga efter 15 mil. Har kört 27 mil på remmen nu och den ser fan ut som ny.
Uppenbarligen är alla maskiner individer, vissa har problemen å vissa inte......Och nej jag har inte blåst remmarna för att dom inte är inkörda!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Hur upplever du M8:an i jämförelse med BRPn?

Rent körmässigt?
till det bättre i lössnön.inte lika oxxig som summiten.men visst känner man ju att det är en äldre skoter.spec när det kommer till ledkörning eller hopp.då ligger summiten ett par steg före.
men m8an är mer lättkörd på skrå osv.inga problem att ligga på skrå med en hand tex.sen kan man stå på båda fotstegen å bryta ner den utan problem.freeriden fick man ju gärna stå med båda fötterna på samma fotsteg.inga lika jobbig dvs.

men freeriden är absolut ingen dålig skoter körmässigt om man schimsar om dämparna.freeriden känns jävligt balanserad.skön i luften osv.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Fattar inte hur ni får remmarna att flyga efter 15 mil. Har kört 27 mil på remmen nu och den ser fan ut som ny.
Japp ser som ny ut på min å, ligger nån mil bakom dig bara. Men den ska ju se som ny ut för 27mil på en rem är ju ingenting!!!
Jag har dock ruggat skivorna något på insidan då dom var blank som en spegel från fabrik och har även rengjort dom då jag tyckte att den feta ytan som är på dom när dom kommer inte verkade vara riktigt borttagen av ÅF.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
till det bättre i lössnön.inte lika oxxig som summiten.men visst känner man ju att det är en äldre skoter.spec när det kommer till ledkörning eller hopp.då ligger summiten ett par steg före.
men m8an är mer lättkörd på skrå osv.inga problem att ligga på skrå med en hand tex.sen kan man stå på båda fotstegen å bryta ner den utan problem.freeriden fick man ju gärna stå med båda fötterna på samma fotsteg.inga lika jobbig dvs.

men freeriden är absolut ingen dålig skoter körmässigt om man schimsar om dämparna.freeriden känns jävligt balanserad.skön i luften osv.
Alright. Provade du Jockäs RMK? Isåfall hur jämför du den med M8/Fri Rajd.. (notera stavningen.. ;) )