Nu är det över, men vad har ni för sommarprodjekt?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Nu är det fördigkört här runt kusten iallafall.
Men va har ni för intresanta sommarprojekt då?

Jag funderar på föra min xc till en längre variant.
sen dreva å dola på.
Ni kan ju lägga upp bilder på era sommarfantasier.
/N
 
D

Deleted member 6797

ska nog he pro xr dyna, powderpro skidor, slutburk ( slp ) på edgen, Men nog går de ju köra här i kusten ( iaf i piteå ) ja kör förfullt å har mött flera skotrar men it äre många dar kvar
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Lär nog mest bli laga den och byta lite slitage delar.

Sen blir det nog till att sälja i höst och köpa någon annan leksak:)
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
ska nog he pro xr dyna, powderpro skidor, slutburk ( slp ) på edgen, Men nog går de ju köra här i kusten ( iaf i piteå ) ja kör förfullt å har mött flera skotrar men it äre många dar kvar

i skellefteå är det då färdigt... även i boliden skär man igemon
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
ska nog he pro xr dyna, powderpro skidor, slutburk ( slp ) på edgen, Men nog går de ju köra här i kusten ( iaf i piteå ) ja kör förfullt å har mött flera skotrar men it äre många dar kvar

i skellefteå är det då färdigt... även i boliden skär man igemon
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
efter pimpelfiske turerna som är planerade imorgon och övermorgon, så börjar sommarprojekten.

Gummans et 340 -83 ska få boggien igenomgången, den ska få backväxel.
Lyse ska bättras, huven ska lagas, och det ska plastas en bukplast för lite bättre glid i förvinterpudret. samt allmän service och ny färg.

Ockelbon 4500 -86 jag själv kör, (som veckan före påsk fick nya kolvar, packboxar, pumpmembran, drivaxellager och några akuta boggiehjullager.

Ska få ny matta, nya drivhjul, lite ny färg, 18 nya boggiehjulslager och så ska boggiefästena sänkas så den blir lite högre och dynan ska kläs om.

Sen ska det byggas en kälke med lastytan 90cm x 200cm som även ska få en vårvinter tillsatts för de gånger man måste korsa asfalt och grus och om tiden räcker till en uppvärmd holk man kan lasta på för att kunna sitta varmt när man pimplar.

Dock är kälken ett bonusprojekt som inte är helt fastbokat, då huset ska målas, fönstren kittas om, man ska gifta sig, bygga bastu och ev badtunna och ett hönshus.


//Dennis
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ska själv bygga en förstärkning till styrstaget och bocka en ny styrstång som håller ordentligt (den gick av 2ggr :eek:) plus lite små justeringar och homopolera den lite mer :hello:.

nisse_no1 har du varit upp till Jörn/Glommers och kört nått, samma där eller?
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Lacka min hemmagjorda styrhöjare och om jag orkar så ska jag ta och lacka om huven eftersom klarlacken har släppt och det ser förjävligt ut :)
Ta bort alla dekaler, slipa, lacka, klarlack, fixa orginaldekaler, klarlack igen -> Success!
Enkelt att höja värdet lite :)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
får jag inte sålt skotern nu så blir det väl trimning som vanligt och allmän uppfräschning, ska försöka få den duglig till dragracet i Sammakko till nästa påsk :) får jag sålt polarisen så köper jag en billig vattenskoter under sommarn =) typ mxz 600 zx
 

A.H

Välkänd medlem
10 jan 2009
284
0
16
Haparanda
fixa upp reven lite sen sälja och köpa en IQ-rr till hösten ;)
sen blire väl lite små-fix :)
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
för mig blir det att bygga egen dyna. köpa crosshuv och lacka den svart och så blir det att köpa pipor och eventuelt ett v-kitt
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
för mig blir det att bygga egen dyna. köpa crosshuv och lacka den svart och så blir det att köpa pipor och eventuelt ett v-kitt
Sätter du pipor är ett v-kitt prio 2 ;) Prio 1 är ju rätt bestyckning i gasarna men sen måste man sätta v-kitt för att få den att gå bra så du får ner effekten i marken.
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Sätter du pipor är ett v-kitt prio 2 ;) Prio 1 är ju rätt bestyckning i gasarna men sen måste man sätta v-kitt för att få den att gå bra så du får ner effekten i marken.
givetvis är prio 1 att få till bestyckningen och sen kommer v-kit