nu blir jag smått förbannad!!!!!!

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
PatrickS jag tycker att alla ska ha rätt till att köra på skoterled ( bara man inte förstör med flit ) så borde det väl bara okej? vi enduro/cross förare förstör ju inte med flit ( ialla fall inte jag ), vi vill ju bara ha kul och kunna ta oss fram utan att behöva köra vägarna. :)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Åker man cross på en skoterled förstör man med flit lr är allmänt korkad. Som cross åkare måste man ju förstå att om man kör på leden blir de hål efter däcken. Visstfan gör de inget om nån kör en enstaka gång för att komma till ett speciellt ställe men när de blir för mkt så mår inte lederna nå bra.

PatrickS jag tycker att alla ska ha rätt till att köra på skoterled ( bara man inte förstör med flit ) så borde det väl bara okej? vi enduro/cross förare förstör ju inte med flit ( ialla fall inte jag ), vi vill ju bara ha kul och kunna ta oss fram utan att behöva köra vägarna. :)
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
Åker man cross på en skoterled förstör man med flit lr är allmänt korkad. Som cross åkare måste man ju förstå att om man kör på leden blir de hål efter däcken. Visstfan gör de inget om nån kör en enstaka gång för att komma till ett speciellt ställe men när de blir för mkt så mår inte lederna nå bra.

då jag sa "förstöra med flit" så syftade jag på att man gasar endast för å köra sönder, och om leden är packad märks det inte ens att man kört där
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Fan det är ju bara att gasa upp lite lungnare i straten o sen dra på för att inte få lika stora högar..men med hk matta så rivs det ju alltid..:rolleyes:
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Man ska komma ihåg att crossar bara får köra på inhängat område.
Enduro åkare veti fan men nog tror jag att dom måste hålla sig på godkända banor.
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Enduro maskiner går att landsvägs regga i alla fall dom äldre modelerna gick..... Trail och offrode maskiner lika så.... bara crossar som måste var på inhägnat område.

Finns ingen lag som säger att du inte får köra en regga maskin i skogen så läge du följer lagen om alemansrätten.
Sedan om dom får köra på skoterleder är nog mer en fråga om lokala regler än statligt styrda lagar.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Terränkörning är förbjuden. Enduromaskiner är enduroreggade, alltså dom får köra på väg till träning/tävling.
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
jag och en kompis var ute och körde fick låna en rmk 900 av farsans kusin då var det ju nå tanter som böre gnäll på oss när dom åkte skidor på spåre (skoterleden) vi for vidare brydde sig inte så mkt men på vägen hem mötte vi dom i gen dom stannade oss och skälde ut oss och svärde ,,blev förbannad och starte skotern och tryckte på fullt (tummen mot styre) skotte över kärringen tills hon föll sen for vi vidare hahahahah:D

sen dess har hon ställt sig på sidan när vi kommer:)
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
jag och en kompis var ute och körde fick låna en rmk 900 av farsans kusin då var det ju nå tanter som böre gnäll på oss när dom åkte skidor på spåre (skoterleden) vi for vidare brydde sig inte så mkt men på vägen hem mötte vi dom i gen dom stannade oss och skälde ut oss och svärde ,,blev förbannad och starte skotern och tryckte på fullt (tummen mot styre) skotte över kärringen tills hon föll sen for vi vidare hahahahah:D

sen dess har hon ställt sig på sidan när vi kommer:)
Kasta ved på brasan - that´s the spirit!
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
jag och en kompis var ute och körde fick låna en rmk 900 av farsans kusin då var det ju nå tanter som böre gnäll på oss när dom åkte skidor på spåre (skoterleden) vi for vidare brydde sig inte så mkt men på vägen hem mötte vi dom i gen dom stannade oss och skälde ut oss och svärde ,,blev förbannad och starte skotern och tryckte på fullt (tummen mot styre) skotte över kärringen tills hon föll sen for vi vidare hahahahah:D

sen dess har hon ställt sig på sidan när vi kommer:)

bra jobbar och att du sedan skryter om det är endast ett bevis på att du verkligen ska sälja din skoter och köpa en upsätning hinkar och kuta ner till sandlådan välta en 5 åring stopa sand i bralorna på killen som har grävskopan och sedan sitta i mitten och käna dig som en kung.

Mäniskor som du är dom som ger oss seriösa skoter åkare ett rent helvete att föra en sansad debatt med dom så kallade "skoter hatarna" så när skoterförbuden börjar hagla så kan vi tacka dig och dina gelikar.
 

V-Max 600

Välkänd medlem
18 nov 2005
138
0
6
jag och en kompis var ute och körde fick låna en rmk 900 av farsans kusin då var det ju nå tanter som böre gnäll på oss när dom åkte skidor på spåre (skoterleden) vi for vidare brydde sig inte så mkt men på vägen hem mötte vi dom i gen dom stannade oss och skälde ut oss och svärde ,,blev förbannad och starte skotern och tryckte på fullt (tummen mot styre) skotte över kärringen tills hon föll sen for vi vidare hahahahah:D

sen dess har hon ställt sig på sidan när vi kommer:)
WOW! Najs, hur gammal är du? Är det mycke inavel där du bor?