Nytro MTX 2011 vad tror ni om den?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
vilken färg tog du?


Var och beställde en MTX 162 i veckan, beställde även drev, kedja:) ÅF sa att ett företag som hette nått i stil med Dynamotech lr nått had bänka Nytron och Apexen.
Nytron låg på allt mellan 138 och upp te 140+ på vissa, Apex hade ej understigit 160 kusar!! Någon fler som hört detta:)

BTW nån som fått sin MTX redan??
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ni som beställt en ny mtx ! vad ska ni kitta erra maskiner med ? kommer ni att köra orginal lr slänga dit en turbo direkt ?
Ska ni på me nå annat godis ?
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Min sku komma te veckan, men lär ju bli som vanligt ett dygn innan Skoternsdag. BTW på fredag är det ett år sedan vi ha första snön här...hoppes de blir samma i år:) någon som har nå bilder på MTX 162 alt -10 går bra:)
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Har varit och tittat på en.
I grund och botten en fin maskin men den har brister
fina dämpare, fox float 2 runt om!
Det som stör mig mest är att man envisas med att sälja mtx:en med maverick mattan, sämsta högkamsmattan som finns
och så är det styrstången...
framvagnen är även bredare på -11an. Vet ej på -10 men tidigare var dom smalare enligt yamahacenter
tycker en lössnöare ska vara smal, fast den kanske var för instabil tidigare
annars en mycket fin maskin som sagt med potential och den verkar bli bättre för varje år
 

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Ska fixa några bilder på min 2010as MTX.
Måste ändå transportera den till min brors nyrenoverade garage där turbo montering skall ske.
Hämtade ut en mycket efterlängtad kartong i lördags med MCX tejp överallt. :D

Har några tidigare mods på den;
BetterBoards
OFT relocator
Mesh kit
Nerdrevning.
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Ska fixa några bilder på min 2010as MTX.
Måste ändå transportera den till min brors nyrenoverade garage där turbo montering skall ske.
Hämtade ut en mycket efterlängtad kartong i lördags med MCX tejp överallt. :D

Har några tidigare mods på den;
BetterBoards
OFT relocator
Mesh kit
Nerdrevning.
Vilket kit har du best?

Jag håller på att montera en challenger extreme 40,6 cm bredd 64mm kamhöjd på min maskin nu. Så jag hoppas på mkt snö i vinter....
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
vad tror ni lr vet om det kommer att vara monterat isrivare på mtxen? på hemsidan och på usa-sidor sitter det mont. nån som vet detta?
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Hmm.. Aja såg ut å va ba nå rappel hursom. På tal om de, hur är det med slitage av slides på dessa? Har bytt slides varannan säsong tidigare(anser mig som en normal förbrukare av slides). Ser att många har monterat extra boggiehjul fram, kan de vara aktuellt på dessa??