Nytro turbo MTX

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack ännu en gång! :p

Surrade med staterna och fick veta att "storpöjka" i staterna har börjat gå över till denna tunnel pga den är i stadigare material och tjockare gods än tex CR och VA. Ska tydligen hålla för ett mindre atomkrig... ;) Låter ju lovande!

Nu blir det uppehåll på bygget några dar, så det är bara att önska er alla en riktigt trevlig jul!!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Så här på nyår måste man ju komma med lite skvaller! Hjälpte en vän att få igång sin -10 MTX med 180kittet... For sen ut och prova och fan vad fint och lättkört kitt! Som en standard fast lite mer! Matar på betydligt bättre men inte hysteriskt! Fullträff!

Och på min så förberedde jag lite mer för kommande rivning. Börjar nog i morgon om inte det blir för tung blyhjälm... :)

Gott nytt år!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu kommer en uppdate! Nu sitter tunneln på plats. Och det mesta är gjort, förutom tillverkning av dropbrackets och dragning av kylarslang.

Först lite rivning av gammalt...


Tvunget att behålla lite av den gamla tunneln.


Självklart kör jag med riktiga flexrör!


Ser lite konstigt ut med bara turbo... tror det behövs en tunnel...



Tror den kommer bli grymmt läcker!!


Nya tunneln har rejält med kylning!


just så här snyggt kan det bli när man har bytt tunnel!!



Man är inte ensam med snevriden syn på vad som är normalt... Notera den blåa i bakgrunden... Vi är tre som bygger utmed varandra!
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
När den är klar är det nog riktigt svårt att överträffa grymheten! jääääävlar så snygg den där tunneln är!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ha ha!! Tack och bock än en gång alla! Skrattar ännu åt "barnvagnen"! :) Det är vad hans skoter får heta nu! :p

Dagen har varit vigd åt att tillverka hållare till styrdon och lite andra saker. Även fått bygga om mina timbersled droppisar! Var lite klurigt men blev riktigt bra!


Har nu hängt in boggin och drivaxeln. Fan vad den blev rå!! Vet dock inte vad jag ska ha som stänka...


Ser inte så väldans hög ut här... men den ser riktigt rå ut "live"!


Måste ju bjussa på en bild på "barnvagnens" ägare/brukare.


Inte alla i rullstol som kör en 240hk "barnvagn"! RESPEKT!


Over and out för ikväll!! ;)
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
måste vara lite annorlunda att åka lössnö utan att kunna använda bena för att förflytta vikten