Nytro turbo MTX

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
plåten skall ju sitta synlig framifrån också så det är väll inget problem med tunneln
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo nog ska plåten synas frammifrån/ uppifrån. Men det kommer inte hända att jag sätter en plåt på denna nån fler gång... Man blir ju inte direkt skjuten på plats om dom tar en. :p

Rob. Har kört med andra meshhuvar och har typ alla i min omgivning som gör det. Och det håller, är ju dock första gången jag provar en "köpeshuv". Men om den går sönder så får jag klä om den med stadigare mesh.

Fick ett trevligt samtal idag!! Kommer att skrivas repotage om min maskin! Här i snowmobile! (stolt som bara den!)

C U @ damion älvsbyn
 

TNytro

Medlem
17 sept 2009
12
0
1
Niiiiice!
Huven ser ju skitfin ut. Nu blir man sugen att fixa en egen. Kanske kan man få ta i en billig std och hacka megahål i den?
Mkt snyggt med helsvart!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
så! tillbaka från en lyckad mässa! Blev en lååång dag. Men det var det värt. :) Tog en massa bilder, kommer lägga upp det sen.

Tnytro: Jag funderade på det tidigare, ska visa hur jag tänkte göra. ;)

Beretta: Kan jag få den först från staterna?? Blir lite svårt att montera den annars.. :p
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Här kommer lite mässbilder.

Så här kan det se ut på en mässa.


Och då får man stå så här mestadels hela dan och svara på roliga och massa tekniska frågor.


Och folk var det där!


Vill bara tacka alla som var där. Det gjorde min dag riktigt minnesvärd! Trevligt att prata skoter med likasinnade! Hoppas jag får schansen att träffa alla trevliga igen nån gång när mitt bygge är klart!

Tack för denna helg.

MVH// Jonte
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Fy fan.. nu har jag bytt vikter och gjort om helt i variatorerna.. :) Blev sjukt rapp från start nu.. Hann inte prova så mycket men det känns som att det kommer att funka riktigt fint. :) Har fått kolla in årets betterboards ikväll, ser SJUKT fina ut!
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Man får tacka för titten! Alltid roligt att se saker och ting på riktigt och inte behöva nöja sig med bilder på internet. :)

Snyggt bygge, ser fram emot fortsättningen! :beer:
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
nu jäklar börjar den bli snygg.
har inte kommenterat tidigare men den här färgsättningen med årets löjligaste dekal på huven så blev den riktigt bra.

fränt bygge.

btw.du köpte den här i boden va?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
BIG du får haka på johan upp sen i vinter! Får vi dra en tur. Alltid roligt med sällskap i urskogen.. :)


Kan ju dock berätta något trist. Blev uppsagd i måndags. Så tunneln fick tuvär vingar.. Så jag får bygga vidare på denna. Blir då iaf betterboards. Har väl lite mer idér till den.. ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Var ute och kände på variatorjusteringen idag, blev skitbra! Matar på som aldrig förr och ligger stabilt på varven. Trots ännu lättare vikter. :) Och det är ju bra! Ska se om jag kan börja monteringen av Betterboards nu i veckan. Om tid finns så här innan jul. :p
 

ondasT

Välkänd medlem
6 apr 2006
198
0
6
Gällivare
ahh, det hade jag missat. sorry.
Se till att få ett nytt kneg så vi får se den tjusiga tunneln på en nytro i sverige. :)
Hade jag behållt min hade det defenitivt blivit en sådan.