Har du ingen bild på hur den såg ut på skoterns dag? Mest bara nyfiken, eller är det inga större ändringar från förra säsongen bortsett från tunneldumpen?
Ikväll fick man ett infall igen,
kände bara att jag var tvungen att skära sönder något !
Så, jag har gått länge och funderat över att bygga ett "in tunnel exhaust".
Dvs avgaserna går rätt ut under tunneln.
Så jag gjorde ett försök.
Kapade upp mcx kröken mellan turbo och ljuddämpare.
Blev även tvungen att amputera bort tunnelkylaren, får se hur det kommer funka. Men den sitter då inte varken på rtx eller xtx modellerna.
Tog sedan och måttade in hur bitarna skulle sitta ihop för att det skulle bli bra.
Sen var det bara att svetsa lite. (läs skvätta)
Kan säga att numer pratar min nytro ganska mycket..
Och när jag kör i lössnö säger amerikanarna att dom blir lite tystare än en "standard" mcx turbo.
Självklart skall avgaserna ut i tunneln.Jo jag var även lite rädd hur det skulle bli av värmen från turbon,
men efter jag pratat med Chad Rebec så blev jag lugnare.
Och som sagt, jag eftersträvar ju inte optimalt grepp på led/packat före. Även andra stora företag typ impulse turbos kör ju med tunneldump.
Tror på den lösningen på en mountain, Man tappar ju en hel del vikt.
Och kan täppa igen hålet i tunneln.
Gött det med plåten. Vore tråkigt att sabba en så grym tunnel med en sån klibba! Vägningen är precis som du skriver inte intressant i kg i sig, utan endast som jämförelse mot std samt jämbördiga lössnömaskiner bara för att se faktisk skillnad jämfört med hur de känns. Givetvis med full tank och allt annat skit man har med sig så man kan se faktisk vikt (tillkommer gör självklart snö och is som bygger upp, men det är som det är). Väntar med spänning.Tack än en gång alla!!
Rob. Var inte orolig.. det kommer att bli brutalt... Plåten blev satt när popo var tokiga häromkring i våras. Och en vägning är redan inplanerad. Är riktigt nyfiken själv! har ju vissa drömmar, men det kan ju skilja mot verkligheten.. Men ska nog inte vara omöjligt att få se en körklar runt 260kg (drömmer).. Men som jag skrivit tidigare så jagar jag inte vikt i första hand, utan hanterbarheten. För jag tror inte vikten är hela saken, jag kan tex inte alls köra summit xp. Men en apex kastar jag hur jag vill.. Och där skiljer det väl typ 60-70kg! Men för att stilla allas nyfikenhet ska jag kolla upp det.