Mera av din sort!!!!!!Jag ska skicka iväg ett mail till ordförande å höra om det finns mer sladdar i klubben!
annars så får jag helt enkelt bygga mej en egen sladd !
Mig ska dom inte stoppa .. :nono:
Mera av din sort!!!!!!Jag ska skicka iväg ett mail till ordförande å höra om det finns mer sladdar i klubben!
annars så får jag helt enkelt bygga mej en egen sladd !
Mig ska dom inte stoppa .. :nono:
Vi har löst det så att skoteransvarige står för skotertankning. Alttid fulltankat när man kommer dit. Sällan man hinner kröa upp 50 L soppa på en dag vid sladdning. Vi hade samma problem som du beskriver förut att soppan rann ner i fel tank.:mad2: Efter att skoteransvarig har hand om bränslet så kan ja säga att det fungerar klockrent.Ja de tycker jag med! man ska ju inte säga för mycket men om tänker "högt" så kan de ha att göra med att man får ett bränslekort att tanka för..kan bli tankat i nån annan skoter..behöver ju absolut inte vara så men man undrar varför det inte blivit sladdad på 2år å han vill ändå inte att nån annan ska få sladda!
Vi har löst det så att skoteransvarige står för skotertankning. Alttid fulltankat när man kommer dit. Sällan man hinner kröa upp 50 L soppa på en dag vid sladdning. Vi hade samma problem som du beskriver förut att soppan rann ner i fel tank.:mad2: Efter att skoteransvarig har hand om bränslet så kan ja säga att det fungerar klockrent.
Du får nog göra så här att när du ser att din "hemma" led behöver sladdas då kontaktar du klubben o säjer att " nu åker jag ut o sladdar den sträckan finns det någon klubbskoter med sladd" då brukar det fungera.blir så himla less på skoterklubben min! man har medlemskap och de skickar ut brev med jämna mellanrum att folk ska ställa upp och underhålla lederna. när man sagt och erbjudit sig flera flera gånger så hör dom då aldrig av sig när det ska ut och sladdas. man har ju ingen lust att tjata men man blir less när dessa brev kommer hela tiden när man erbjuder sin hjälp!
man vill ju att lederna ska va jämna och fina!
I "min" klubb så har dom 2 sladdar som används för att sladda lederna dock är det ju bara vissa utsedda som får sladda. Dessa sladdar då alltså lederna där de bor/kör och undantagsvis de andra lederna. Denna "klubb i klubben" har ju givetvis rätt märke på skotern å det innebär ju att övriga inte ska yttra sig angående sladdning. "Dom sladdar där det behövs" är svaret man får och om nå'n gör en egen sladd, (låna klubbens får de inte), och sladdar lederna där sladdkungarna inte bor så skrattar de åt dom och kritiserar deras "hemmabygge" trots att de själva håller med maskin, soppa och sladd. Jag betalar medlemsavgift och ger ett sladdbidrag men börjar undra varför då man måste ta släpvagn till de, ofta 2 ggr om dagen, sladdade lederna. Men det kan ju vara så att man måste sladda lederna ofta om man har "rätt" märke på skotern och omvänt så måste man ha fel märke om man ska kunna åka om man bor på fel ställe. Ja jag har fel märke enligt de som bestämmer i min klubb.Ja de tycker jag med! man ska ju inte säga för mycket men om tänker "högt" så kan de ha att göra med att man får ett bränslekort att tanka för..kan bli tankat i nån annan skoter..behöver ju absolut inte vara så men man undrar varför det inte blivit sladdad på 2år å han vill ändå inte att nån annan ska få sladda!
gissa om man blir nyfiken på vilken klubb det är? pm?I "min" klubb så har dom 2 sladdar som används för att sladda lederna dock är det ju bara vissa utsedda som får sladda. Dessa sladdar då alltså lederna där de bor/kör och undantagsvis de andra lederna. Denna "klubb i klubben" har ju givetvis rätt märke på skotern å det innebär ju att övriga inte ska yttra sig angående sladdning. "Dom sladdar där det behövs" är svaret man får och om nå'n gör en egen sladd, (låna klubbens får de inte), och sladdar lederna där sladdkungarna inte bor så skrattar de åt dom och kritiserar deras "hemmabygge" trots att de själva håller med maskin, soppa och sladd. Jag betalar medlemsavgift och ger ett sladdbidrag men börjar undra varför då man måste ta släpvagn till de, ofta 2 ggr om dagen, sladdade lederna. Men det kan ju vara så att man måste sladda lederna ofta om man har "rätt" märke på skotern och omvänt så måste man ha fel märke om man ska kunna åka om man bor på fel ställe. Ja jag har fel märke enligt de som bestämmer i min klubb.
Du får nog göra så här att när du ser att din "hemma" led behöver sladdas då kontaktar du klubben o säjer att " nu åker jag ut o sladdar den sträckan finns det någon klubbskoter med sladd" då brukar det fungera.
Vi brukar faktiskt skämta om att vi har jämnare skoterleder, än vad vår omdiskuteradeStig Vilka fina leder ni har i Arvidsjaur Jag var där igår och var runt till lite skoterhandlare och provkörde lite. Körde på leden vid artichandlaren och leden var ju slätare än 45:an
misstänker att ni sladdat med Hägglundaren där.
Har själv inte hunnit testa lederna men de har ju sladdat efter varje snöfall hitills! Bådar i alla fall gott så detta år kanske man kan köra på lederna, förra året var det ju nästan omöjligt!Sen kommunen i Gällivare tog över ledskötseln så har det bara blivit bättre! Idag mötte jag en pistmaskin med sladd och 2 skotrar som sladdade.
Det är inte heller första gången iår som jag får ha äran att köra först på nypreparerade skoterleder.
Förra året var leden så fruktansvärt dålig så att jag faktiskt genade genom lite villaområden flera gånger bara för att slippa köra på leden, men iår kör man ju nästan hellre på leden än ute i pudersnön :beer: