onödig "modding"

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Sätta alufälgar på bilen och läppstift på frugan gör ju vad det gör.

Skulle du däremot måla bilen mintgrön ,slänga på den fetaste vingen på skroten samt plocka bort ljuddämparen då har du misslyckats.

Har du en gammal skoter och byter ut dynan till en fräsch samt vaxar huven då blir den finare.

Slänger du bort dynan och sätter en freestyledyna, målar skotern mattsvart och höjer den 40 cm bak då har du enligt mitt tycke misslyckats.

Nu pratar jag om gamla Elan och yamaha br 250.. typ.

Sverige är ett fritt land och alla får göra som de själva tycker.
Men det är skillnad på att modda/renovera och att kladda/förstöra tycker jag.
 
B

Biosteel

jao jag bytte motor på min M5 för att få lite mer klös :) det var nödvändig moddning :)
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Huvet på spiken...

Jag har alu. fälgar på bilen !
Min fru nyttjar läppstift och diverse andra färgprodukter i ansiktet.
Listan på onödiga saker kan göras hur lång som helst.
Jag som kommer från Uppsala kan känna att min skoter inte är nödvändig !
:D *ASG* :D

Klockrent !

Kul att det finns realistiska människor !



.
 

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Klart de måste få modda sina skotrar. De är säkert inte så gamla och har inte råd med en ny skoter. Då måste de ju få göra om sina skotar så att de liknar dagens. Sedan skottar de upp en liten hög och hoppar i. Leker att de är Slednecks.

Jag minns en kille (ca 8-10 år) som moddade sin cykel med tank, kåpor mm så att den liknade en MC.
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Haha men oavsett om folk vill modda hit och kan modda dit så var det där 3 st riktigt fula skotrar ... Uttrycket "sminka en gris" känns passande. :)
Jag måste faktiskt hålla med dej, ser ut som skit.
När man är ute på lite längre tur i fjälls tex. så orkar dom inte pga. benen tar slut. Sitt och kör då, det är så obekvämt, jag har så högt styre. Det är då man börjar fundera om det finns någonting under hjälmen överhuvudtaget.:hmmmm2:
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag måste faktiskt hålla med dej, ser ut som skit.
När man är ute på lite längre tur i fjälls tex. så orkar dom inte pga. benen tar slut. Sitt och kör då, det är så obekvämt, jag har så högt styre. Det är då man börjar fundera om det finns någonting under hjälmen överhuvudtaget.:hmmmm2:

jag står och kör 95% av tiden jag kör skoter, pga av min höjd på styret bland annat, MEN jag tycker det är skönare, man hanterar skotern mkt bättre osv, sen tycker jag inte det är ett dugg jobbigt heller! ;)
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
verkar som att vissa har svårt att låta bli andras maskiner och bara gnälla på dem. tror att avundsjukan har nåt med saken att göra..
men herrgud, ska vi börja gnällla på dom som moddar sina bilar till fula tungingsbilar?
jag tycker att den här tråden är så pass onödig att den bör läggas ner.
 

REDKEN

Välkänd medlem
1 sept 2007
132
0
16
Vad tyst det blev från Debaser..? :stupid:
Låt folk få göra som dom vill! Undra hur många Puch å Zundapp man inte "moddat" med allehanda skit..
Tänk bara när man kunde beställa Cuppini styren från hobbex.. guuudars vilken brudmagnet man hade.. Eller när man satte kapen i moffas gamm Volvo Duett, för att göra epa av liket och hänga ca 25 granstinkande wunderbaums i backspegeln. För att åka varv på varv runt statoil, eller Esso som det hette då, bara för att visa upp sina kromade mags fälgar.. åh vilken mupp man var! :rock:
 

Ante85

Aktiv medlem
29 jan 2008
64
0
6
Boden
Är det inte bättre att dom moddar ett gammalt lik istället för att sätta kapen i en nyare skoter?

Nånstans måste dom ju börja!
Nästa skoter dom moddar lär ju inte bli sämmre och en dag kanske dom får till en riktig dräpar maskin för billiga pengar.
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Vad spelar det för roll om man nu moddar en gammal indy ända till oigenkännelighet?

Vad verkar mest korkat;
Sätta rondellen i en sprillansny skoter, kapa bort stora bitar av chassiet och byta ut en massa saker som inte är trasiga?

Eller:

Köpa sig en gammal indy och snickra sig en egen dyna, slänga på ett högre styre, sätta handskydd och smeta dit några klistermärken?


Spelar det någon roll egentligen? Huvusaken är väl att man själv är nöjd med sin skoter, inte vad några tjuriga forumanvädare tycker.

-------------

Ps. Mitt styre är jääääääättehögt! Ds
 
Last edited:

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Haha rolig tråd när alla säger sitt, jag anser att de är en rolig hobby att pyssla med. Sen om det är nödvändigt eller har en funktion är en annan femma.. Låt dom som tycker de är kul hålla på !
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Vad är jag då som moddar nya maskiner.. :confused:

Slängde nyss på en viper huv o buk osv på min sxr från -02.

Nya maskiner sa du... :)

Själv har man hunnit kapa upp fotbräderna på Nytron, och den har bara gått 50 mil.
Snart ska nya dropbrackets, en freedomaxle, tunnel+skenförlängare samt en stressfläkt monteras. Givetvis ska det på en ny matta också, en Camoplast challenger extreme.

Jag har förresten sattit en RTX-styrstång också. Och xenon. Och en goldfinger vänstergas. Och handskydd. Och en custom slutburk. Och en jäääääääättehög styrhöjare.

Edit:
Justja, jag ska beställa en trave billethjul också.
 
Last edited:

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Nya maskiner sa du... :)

Själv har man hunnit kapa upp fotbräderna på Nytron, och den har bara gått 50 mil.
Snart ska nya dropbrackets, en freedomaxle, tunnel+skenförlängare samt en stressfläkt monteras. Givetvis ska det på en ny matta också, en Camoplast challenger extreme.

Jag har förresten sattit en RTX-styrstång också. Och xenon. Och en goldfinger vänstergas. Och handskydd. Och en custom slutburk. Och en jäääääääättehög styrhöjare.

Edit:
Justja, jag ska beställa en trave billethjul också.
Vad tror du om tip-up rails , som på xtx:en funkar det bra?
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
letherface, blev det stor skillnad med xenon ljusen och inte? vad kostade de ? :)

* haru några pics på din skoter? ;)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Konstapel; Jag stoppade 6000K 50w Xenon och de blev en enorm skillnad på min renegade, De kostade 1800:- för ett kit Bi-Xenon, klart värt pengarna! :)