Kenikki här på forumet tror jag gör eller har gjort dunkhållare med olika logos på , finns en tråd om det under projektplatsen .
I princip alla modeller har prel levstatus September.Dom är tidigt ute i år!
I sverige också?I princip alla modeller har prel levstatus September.
Japp, det är Sverige jag pratar om.I sverige också?
Bara fotstegen är ju nog för att man ska välja pro. Boggiehjul går ju sätta i fler om man behöver.
Jag står och funderar vilken jag ska beställa, en rmk 600, eller en pro rmk 600.
Prisskillnaden är bagatel.
Fördelerna med RMK Pro 600 är:
-25 kg.
Skönare styre.
Bättre dämpare.
Bättre fotsteg.
Lite snyggare.
Fördelarna med RMK 600:
Elstart.
Mer hjul i boggin vilket gör mindre slit på boggin vid ledkörning.
Större kylare.
Kortare matta vilket passar bättre där jag kommer att köra till 90%.
Jag vill ha en mountain förståss men om man ska vara ärlig så är det enbart riktigt bra med snö där jag kör en kort period per säsong.
Någon som har någon synpunkt?
Helt klart fantastiska fotsteg, jag är bara lite kluven på hur den är att köra på våren när min Firecat 700 går varm efter 30 min. Kommer PRO 600 ha större problem än tex min Firecat?Bara fotstegen är ju nog för att man ska välja pro. Boggiehjul går ju sätta i fler om man behöver.
Frågan är mer i stil med att om en kortbandare kan köra säg 30 minuter när det är rejält med "skare" framåt våren innan motorlampan börjar lysa, hur illa kommer då RMK Pro och vanliga RMK vara?Nu vet jag inte om firecaten saknar kylare helt, men det känns som om du har problem med den så lär det inte vara något bättre med rmk maskinerna, varken pro eller den kortare..
Det låter ju helt klart bra.Det jag har märk att kör du med isrivarna nere och i hyffsad transportfart så har du aldrig problem.
Har kört flera mil i sträck på våren när slushsnön blir till betong när temperaturen sjunker mot kvällen.
Ett tips jag märk är när temperaturen går upp till 60c så släpper man ner isrivarna annars börjar slidsen brännas.
Klart att ett större kylsystem har högre kapacitet, men det du ska fråga dig är snarare:Det låter ju helt klart bra.
Tror du att den större kylaren som den vanliga RMK'n har skulle göra någon märkbar skillnad?
Det blir ju en hel del körning under våren runt påsk och nu senaste säsongen så var det ovanligt mycket "skare" vad jag kan minnas. Min kortbandare gick varm ganska så fort men det gjorde också alla bekantas skotrar, alla märken och modeler.Klart att ett större kylsystem har högre kapacitet, men det du ska fråga dig är snarare:
Behöver jag större?
Precis som Asker säger så fungerar det med isrivare.
Om man kör "normalt"
Om man planerar att dra med sig en pulka, eller upplever kilomerervis med ledkörning i femton km/h för att njuta av naturen så stiger tempen då inte mattan kastar upp snö på kylarna. Om man däremot ligger på normal marshfart (~30-70km/h) så fungerar den alldeles utmärkt, även om det verkar finnas vissa maskiner som är lite känsligare än andra.
Jag var också på Nolia igår och försäljaren nämde till mig att maskinerna enbart var prototyper. Att dem inte skulle säljas. Kanske kan ha och göra med att de inte bryr sig att laga.Var på Noliamässan igår och fick se en demomaskin. Vad jag tycker var konstigt var att dom inte har tagit sig tid att laga maskinen innan den skall visas.
Hur tänkte dom med detta?
Visa bifogad bild 15687
Visa bifogad bild 15686
Ser inte ut som att limningen verkar hålla. Kan tillägga att dom popnitat på andra sidan istället för att skruva, det verkade dock vara i förebyggande syfte då röret ej åkt ut ur hållaren likt andra sidan.
Någon som vet om man kommer att vara tvungen att byta hela a-armen iår eller om man kan byta vissa delar och limma själv?