Polaris 2013

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Jag blir lite förvånad när jag läser om handpenningen, många verkar ha kommit undan den, eller inte betalat vidare mycket.

Jag skrev på kontrakt, och fick då hosta fram 29 tusen när jag köpte min -12:a.. :eek: Att det kan skilja så mycket mellan handlarna är ju lite illa.
Men då finns det ingen handlare i Övikstrakten som är något att hurra för, skulle aldrig köpt en ny skoter i Övik. Den dagen jag beställer en ny skoter gör jag det i någon annan stad :)

Köpte du den på skoterservice?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jajamensan, 29 tusen laxar!

Yes jag köpte på SkoterService, och hittills har dom behandlat mig bra (förutom den höga handpenningen då)

Tanken var först att köpa skotern i Vilhelmina, men det sket sig med transport osv så det fick bli i Övik.

Nu tänker jag ju behålla min 12:a, men nästa gång jag byter så blir det någon annan handlare :).
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Att betala handpenning är nog bara aktuellt om en handlare är rädd för att bli ståendes med en maskin, vill då ha 5-6000 i handpenning som kunden förlorar om man backar ur affären!

Att betala 30 pix i handpenning skulle jag aldrig göra, vad händer om handlaren konkursar???
Ja, låter befängt.

5000:- står det med finstilt som att det skall vara handpening på Polaris Snowcheck-köpekontrakt. Tror inte det är något dokument som min handlare har knåpat ihop själv.
Fick förklarat att dom hade börjat med handpenning för att det var många eller iaf att dom kunde se trenden, att folk hade bokat maskiner på flera håll för att förmodligen få en tidigt sen inte hämtat ut den.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag behövde aldrig betala handpenning när jag bokade min förra året, och då beställde jag ändå med tillbehör.
Minns att jag frågade om den saken, men fick som svar att just den jag bokade var det inte så viktigt med handpenning på, då det med all sannolikhet inte skulle vara några problem att sälja den ändå.
Jag bokade i slutet på mars, och då var Pro Rmk nästan fullbokade redan-så det kan finnas en poäng i resonemanget. Ändå var det vissa handlare som reade ut dom i höstas, antingen hade dom beställt alldeles för många utan att ha kundtäckning, för SÅ många avbokningar kan dom väl inte haft??
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
för SÅ många avbokningar kan dom väl inte haft??
Det var tydligen ett drygt trettital som bokat på två och tre ställen beroende på att det spreds ett rykte om att man kanske skulle få sent eller bli utan beroende på tilldelningen. 5000 fick jag ge i handpenning, helt enligt det finstilta i kontraktet. Har inga åsikter om det och vet att jag vill ha just den maskinen. Förlorar lite i ränta men, det blir inte många ören. Min gamla PRO såldes tämligen omgående så svårsålda är de inte iaf.
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Jag betalade inte en krona och jag tror det beror på vilken relation man har till handlaren och om dom hade många avbokningar förra året.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Betalade ingen handpenning heller, men som vissa skriver beror det väl på relationen till handlaren och så vidare, hade som handlare inte beställt skotrar till okända kunder utan att ta 5-10% Handpenning... (när man slipper betala kanske man bör dämpa frekvensen av skoterinköp?) ;)

Parantes: Beställde garderober, måttbeställda, affären ville ha handpenning... på 100%! Galet. Sa till säljaren att det inte är någon jävla handpenning, det är ju förskottsbetalning.... men vad gör man.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.609
94
48
Örnsköldsvik
Haha handpenning på 100%.. De va nå nytt:p

Konsitgt dock att du ska behöva ligga ute med pengar åt företaget, har dom inga marginaler alls?:p
 

tkdjens

Ny medlem
9 dec 2011
4
0
1
Boliden
Haha handpenning på 100%.. De va nå nytt:p

Konsitgt dock att du ska behöva ligga ute med pengar åt företaget, har dom inga marginaler alls?:p
anledningen till detta, är att folk har beställt maskiner på snowcheck lite överallt, bara för att säkra av att man får en maskin. Precis som med försäkringar mm, man saboterar för sig själv helt enkelt.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Finns årets tillbehörkatalog att få tag på? I fjol lyckades hitta i pdf form. Någon som vet?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Vet inte om det var förra eller förr-förra säsongen jag såg någon annons på blocket där det var någon som sålde soppadunks-hållare där dom antingen hade vatten- eller laserskurit ut "Assault" i samma stil som var på sidan på Orange Madness-maskinerna sen fanns det med "Polaris" i retrostilen kommer jag ihåg med.

Dom såg jäkligt snygga ut iaf.

Någon som vet om tillverkaren är någon här på forumet? Fick inte fram någon vettig info om man googlade. Man måste ju börja kika på tillbehör till nytillskottet som kommer =)