Polaris 2013

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Måste fråga, har ni betalat handpenningen på skotern än?

Min ÅF skulle skicka ut papper på vart betalningen skulle ske men jag har inte fått några papper än så jag har börjat fundera.
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Hörde jag då inget om när vi bokade, men det lär väl skilja mellan handlarna
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Min åf påstod att man var tvungen betala en summa i handpenning för att 8k checken skulle gälla,men han har å andra sidan ljugit förr....
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Ingen handpenning betald här heller... Han sa att dom, enligt Polaris, ska ta handpenning, men att det inte var någonting dom gjorde på den affären jag beställde skotern på.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jag skrev aldrig på något,men handpenning ville dom ha.

Verkar vara lite vilda västern och lotteri mellan alla åf,hade känts mer seriöst om det var lika och samma för alla.
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Handpenning på 5000 har både jag och en polare lagt på Pro Rmk 2013.
Anledningen enligt de två olika åf var att folk i fjol bokade tex samma maskin hos två åf så dom skulle vara säkra på att få en. Eller få en tidigt.

Detta resulterade i ett par maskiner ploppa upp på marknaden igen i efterhand då dessa inte vart uthämtade av beställana. Maskiner som någon annan kunnat fått boka innan dom "tog slut". Dåligt!

Avbokar man maskinen får du inte igen pengarna.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag blir lite förvånad när jag läser om handpenningen, många verkar ha kommit undan den, eller inte betalat vidare mycket.

Jag skrev på kontrakt, och fick då hosta fram 29 tusen när jag köpte min -12:a.. :eek: Att det kan skilja så mycket mellan handlarna är ju lite illa.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.130
958
113
Stora Blåsjön
Jag blir lite förvånad när jag läser om handpenningen, många verkar ha kommit undan den, eller inte betalat vidare mycket.

Jag skrev på kontrakt, och fick då hosta fram 29 tusen när jag köpte min -12:a.. :eek: Att det kan skilja så mycket mellan handlarna är ju lite illa.
När jag kollade runt inför köpet av min 12:a så var det inte på tal om någon handpenning frågade också om det men dom tog bara ut det på vissa personer. Vet inte om det är skillnad om man ska köpa skotern på avbetalning eller ej. Jag köpte min cash och inget inbyte så då var det inget snack om handpenning, betalade bara vid leveranns.
Men det är väll helt upp till handlaren att avgöra om handpenning eller ej..
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det kan inte ha vart betalningsmetoden som gjorde skillnaden i mitt köp , för det bestämde vi när jag fick maskinen! Men det är väl bara helt enkelt så som du säger, det beror helt på handlaren.

Jag tyckte dock att 29k var lite saftigt men maskinen ska ju ändå betalas så skitsamma!

När jag kollade runt inför köpet av min 12:a så var det inte på tal om någon handpenning frågade också om det men dom tog bara ut det på vissa personer. Vet inte om det är skillnad om man ska köpa skotern på avbetalning eller ej. Jag köpte min cash och inget inbyte så då var det inget snack om handpenning, betalade bara vid leveranns.
Men det är väll helt upp till handlaren att avgöra om handpenning eller ej..
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Att betala handpenning är nog bara aktuellt om en handlare är rädd för att bli ståendes med en maskin, vill då ha 5-6000 i handpenning som kunden förlorar om man backar ur affären!

Att betala 30 pix i handpenning skulle jag aldrig göra, vad händer om handlaren konkursar???