Polaris 2013

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Sätter alltid skylten på rutan. Klipper man av skylten på mitten och vinklar halvorna lite så brukar det inte vara några problem med att rymma den på även en väldigt liten ruta.
Var det inte någon som skrev här på forumet som hade gjort något liknande för att skylten skulle få plats/följa linjerna på skotern och hade fått böter ändå fast den var fullt läsbar?
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Min ligger åxå i luntan med papper som följde med skotern,har insett att den nog får vara kvar där,finns ingen plats att montera den på ett pro-ride chassie som ser bra ut,om nu inte någon har ett bra förslag?tunnelsidan är väl det man tänkt på,men som sagt det är nog igentligen inte godkänt?tänkte att om/när dom stoppar,så kör man med"å fan,det har jag inte tänkt på,det är ju som du säger,vars fan är plåten,och jag sa ju åt dom att skotern skulle vara körklar när jag hämtade ut den från åf,det måste jag kolla upp,dom har nog den kvar i butiken...."
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Den ska placeras väl synlig fram på skotern. Behöver inte synas uppifrån.
Kollade upp det här riktigt nu, och skylten skall vara fullt läsbar rakt framifrån maskinen. Däremot hade Polisen ett önskemål om att det skulle bli krav på att göra den läsbar uppifrån pga spaning med helikopter, dock verkar det inte ha blivit något av det.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Kan man inte sätta den under främre
Bumpern? Eller ser det förjävligt ut?

Helt rätt att den ska vara väl synlig framifrån, har en polare som hade reg på tunnelsidan, vi blev stoppade i fjällen och han fick en varning och skulle åtgärda det, 2 veckor senare blev vi stoppade igen, inte åtgärdat vilket resulterade i en bot.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Sätter alltid skylten på rutan. Klipper man av skylten på mitten och vinklar halvorna lite så brukar det inte vara några problem med att rymma den på även en väldigt liten ruta.
Klipper du sönder den så kan du ju lika gärna köra utan,för det är också olagligt.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.478
384
83
Malå/Adak
Kan hända, men jag sätter ihop bitarna ände mot ände så den ser hel ut, bara vinklad lite så den passar rutan. Ska till en tämligen sur farbror batong för att sätta dit mej för det.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Har någon fått något nytt lev. Datum? Eller är det nov. Som gäller som jag fått?
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Alltså, nu står jag skoterlös, så även om jag lika gärna kan hämta den i mitten av december då inte mkt körning lär ske före det, förändrar det inte det faktum att jag helst vill hämta min NU. NU.

Titta på den, "torrbryta" lite. Klämma lite. Längta efter snön.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Alltså, nu står jag skoterlös, så även om jag lika gärna kan hämta den i mitten av december då inte mkt körning lär ske före det, förändrar det inte det faktum att jag helst vill hämta min NU. NU.

Titta på den, "torrbryta" lite. Klämma lite. Längta efter snön.
jag håller med :) sen har jag en massa prylar som står i katonger som ska monteras :)
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Från HCS... Jäklar vad, enligt mig, snygg den var. Han har lite mer jobb kvar på den med lackade spindlar och a-armar, vita skidor, svarta fotsteg.

 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
värkar blivit en del förseningar för polaris att leverera sina pro rmk -13 dom har hittat ett fabrikationsfel i framvagnen A-armarna står på snowest forum länkar vad som stårsen har många handlare inte fått sina maskiner som skulle kommat redan

There is a recall that came out to all dealers today about the front suspension lower A-Arm replacement. The concern is the stabilizer bar mount brackets on some sleds may loosen due to incorrect assembly. That’s why sleds are being delayed. All units that are being shipped now have this issue corrected; this recall just affects sleds already delivered.

Parts will be shipped to dealers at the end of the month
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
värkar blivit en del förseningar för polaris att leverera sina pro rmk -13 dom har hittat ett fabrikationsfel i framvagnen A-armarna står på snowest forum länkar vad som stårsen har många handlare inte fått sina maskiner som skulle kommat redan

There is a recall that came out to all dealers today about the front suspension lower A-Arm replacement. The concern is the stabilizer bar mount brackets on some sleds may loosen due to incorrect assembly. That’s why sleds are being delayed. All units that are being shipped now have this issue corrected; this recall just affects sleds already delivered.

Parts will be shipped to dealers at the end of the month
Det där lät ju trist.. Undrar hur mkt försenad den blir i slutändan?