Utan någon vidare insikt förutom det jag läst så kan det vara en kombination, limmet i sig klarar kraften så felet är vid montering/applicering. Felaktigt applicerat lim resulterar i att hylsan släpper och att axelns väggar ev går sönder...
Man personligen tar jag nog ett djupt andetag, worst case får man bärga maskinen men just nu känns det som det blir lite uppblåst ur proportion. Att börja prata konstruktionsfel med skoteråkare är som att börja viska om svininfluensan till hypokondriker
Se fotstegen när proriden kom, man kan drabbas? Ja. Var det så omfattande som folk började nojja om? Nej... Jävligt trist om det blir ett seriöst problem, riktigt jävla trist. Men jag avvaktar nog innan jag börjar montera drivaxlar från en RMK 900...
Limningen är nog inte heller problemet, ser ut att vara "hylsan" som går in i axeln är för kort. Så skulle man göra en ny, där "hylsan" sträcker sig längre in i axeln så skulle det nog hålla.
Angående det fetmarkerade, så stämmer det jävligt bra haha :bigsmile: