Ska in med den på första service till veckan så ska ta det i samma veva så får vi se vad dem säger.Du har väll haft rätt mycket konstiga problem nu? Har du haft in den på garantiservice än så de får kolla felkoder mm?
Ska in med den på första service till veckan så ska ta det i samma veva så får vi se vad dem säger.Du har väll haft rätt mycket konstiga problem nu? Har du haft in den på garantiservice än så de får kolla felkoder mm?
Fint att"klämmorna"börjat dyka upp nu,vilket serie nr.ville dom ha?drivaxelns eller själva skoterns?Var in och frågade och då fick jag ett kitt, dem vill ha serienumret om du ska montera det själv.
Ok,så kom ihåg,alla pro 2013 ägare,kolla det på era maskiner,garanti är ju bra,men inte kul att bli stående med skotern med pajj QD&/eller drivaxel=jobbigt:Cry:både drevet och axeln är bytt på min maskin pga att den vobblade,mkt
Du ska kör på 95 okt och ha den på prem.Börjar bli irriterad nu, varnar för spikningar ganska ofta, trots att jag kör 98. Dock inte enbart men 31 av 42 liter.
Ändrade till Eth läget nu och får se om det slutar.
Kör han med 98 så kommer det inte att hjälpa med 95. Ju lägre oktan ju högre är risken för spikningar. Är det när du håller fullt eller när du smyger? Kan ju vara något fel på din sensor också.Du ska kör på 95 okt och ha den på prem.
Jag tycker mig se att den vobblar något, hur ser det ut för er andra?Ok,så kom ihåg,alla pro 2013 ägare,kolla det på era maskiner,garanti är ju bra,men inte kul att bli stående med skotern med pajj QD&/eller drivaxel=jobbigt:Cry:
Har du fått klämman än?lämnar du in den för å montera den,så be dom kolla ordentligt på drivaxeln/drevet,påpeka att du tycker det vobblar,drevet är ju"gjutet"så kan lura lite om man tittar på ytter kanten,men kolla/sikta rakt på det från sidan,så ser man om den"äggar",blir lite typ som remen spänner/slakar/spänner/slakar......behöver ju inte vara mkt.så far remmen på ett tag:Cry:Jag tycker mig se att den vobblar något, hur ser det ut för er andra?
//Matte
Tycker det rasslar till ibland men sen är allt normalt, det var värst när jag pumpgasade på skrå som motorlampan blinkade och den varnade på displayen, minns inte vad det stod men något var det. Startade om och så slutade det.Kör han med 98 så kommer det inte att hjälpa med 95. Ju lägre oktan ju högre är risken för spikningar. Är det när du håller fullt eller när du smyger? Kan ju vara något fel på din sensor också.
Håller med om att framvagnarna inte är mycket att hurra över. Krökte vänster nedre arm i våras efter leden, kör med zbroz nu och dem verkar tåla lite mera stryk!40 mil hittills och inte ett enda problem, eller ja framvagnarna är inte mkt att hurra för :wacko: Tur det tillverkas nya varje dag. 20 km/h på en led och en stubbe under snön mitt i leden. Känns som att jag har haft min otur för detta år! Nedre a-arm krokig också. Visa bifogad bild 16382
Då undrar man om det var is nertill i buken? Hur långt har den gått?Min QD rem behagade idag att lämna en massa drivkuggar i botten av buken, ungefär så många som det normalt ligger an mot lilla drevet.
Det där har jag och flera funderat över... hur tänkte polaris där? Är ju som helt öppet in till QD remmen och det bildas rätt mycket isklumpar som brukar ligga där.Då undrar man om det var is nertill i buken? Hur långt har den gått?
Många saker som man funderar på hur dom tänkte igentligen.... Den där plastpluggen som sitter i hålet där påfyllningen var på kedjehuset tillexempel, varför sätta dit den när resten av fotholken är öppen.....Det där har jag och flera funderat över... hur tänkte polaris där? Är ju som helt öppet in till QD remmen och det bildas rätt mycket isklumpar som brukar ligga där.
Hade vart enkelt att fixa med en ny plåt vid fotholken, ja det finns eftermarknads grejor man kan nita dit men det borde vara fixat direkt på ritbordet kan man tycka.
Vet flera som endast öppnar sidokåporna när det ska fyllas på olja...
Är en 155" som gått 17 mil.Då undrar man om det var is nertill i buken? Hur långt har den gått?
Är en 155" som gått 17 mil.
Var nästan inge is alls vid remmen när den for, kör med block plates och även 2cool vents grill cover som gör att det inte kan komma in snö/barr/kvistar genom övre venten.
Min gissning är att remmen är känslig för s.k. "shock load"
Körde ganska långsamt för att sen ge stiftet tvärs över ett gammalt spår ute på en myr för att få upp den på rullen, ungefär samtidigt som centerdämparen slog i mot det gamla spåret så rensade det remmen.
Hur kommer den då hålla när man hoppar och gärna vill ha lite snurr på mattan när man landar?