Var det på en 800:a?Det blev ca 5mil idag, sen blev det drivaxel krasch !!
Synd att vi bara lyckades knäcka 1 av 3;-)Det blev ca 5mil idag, sen blev det drivaxel krasch !!
66,6km enligt trippen, allt lirar!
Detsamma för kompisens Pro som väl gått ca exakt lika mkt.
Så, peppar peppar, verkar det finnas maskiner som funkar
Hörde att detta kan hända dvs att drive belt:en skjuter kuggar om drivaxel ej är helt balanserad, då blir remmen slak/sträckt om vart annan med remslir som följd vilket innebär kuggförlustBörjade denna dag med att dra ut skotern på uppfarten och ska åka och tanka, men då vägrar den starta helt plötsligt, fungerade klanderfritt under gårdagen. Hittade som tur var fjolårets reserv tändstift och monterade, till slut vaknade den till liv. Glad i hågen körde jag till macken och tankade och vi begav oss sedan ut på äventyr. Varade dock ca 5km så det klonkade till och rasslade ngt fruktansvärt ur drivlinan, öppnade kåporna och kunde argt konstatera att det var remmen till beltdriven som var rensad på ca 50% av kuggarna..
Har nu alltså förstört drivaxeln och beltdriven på 7mils körning.
Verkar som man fått ett riktigt måndags-ex :/
Dessutom hade visst variatorremmen börjat fransa sig....
Hörde att detta kan hända dvs att drive belt:en skjuter kuggar om drivaxel ej är helt balanserad, då blir remmen slak/sträckt om vart annan med remslir som följd vilket innebär kuggförlust
Förmodligen är din nya drivaxel ej helt centrerad. Just detta fenomen ger axelbrott på de nya drivaxlar som ej är balanserad/centrerad men eftersom dessa är betydligt svagare i sin konstruktion så går axeln av!
Surt men detta kan din ÅF snabbt kontrollera.
Om det nu är så att detta är anledningen till problemet, men snart vet man inte vad man ska tro!
I manualen till min Pro RMK 600 -13 så ska det vara NGK BPR9ES 0.7mmHittar ingenstans i instr. Boken vilka stift man kan köra på, funkar BR9ECS?