Polaris 2016

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
Hej har ju Interactive Digital Display på min 2016 switchback assault och den blev helt svart och visar inget nu. Hade den i tomgång och skulle ut och köra. Då hände det helt plötsligt. Nån aning vad det kan vara?
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Hej har ju Interactive Digital Display på min 2016 switchback assault och den blev helt svart och visar inget nu. Hade den i tomgång och skulle ut och köra. Då hände det helt plötsligt. Nån aning vad det kan vara?
In med den till ÅF. be dom uppdatera den också. finns nya kartor för sverige osv.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Kan konstatera att spadväskans fästen inte håller måttet, idag tappade jag min väska efter leden. Som tur var så var det en vänlig själ som plockade upp den och körde ikapp mig, behöver jag nämna att det också var en polarisåkare ;-)
 
26 dec 2015
36
2
8
Funderar starkt på en Pro RMK. har några frågor dock.
Quickdrive, hur länge håller en drivrem ? är det pålitligt då man kommer köra en del guppig led för att nå lössnön.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Funderar starkt på en Pro RMK. har några frågor dock.
Quickdrive, hur länge håller en drivrem ? är det pålitligt då man kommer köra en del guppig led för att nå lössnön.
Drivremmarna i transmissionen hade en del problem första året, dvs -13, efter det verkar dom inte vara speciellt utmärkande.
Vissa har rensat tänderna på remmarna, men det gäller vad jag förstått framförallt dom som håller stumt i landningar tex.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Kan konstatera att spadväskans fästen inte håller måttet, idag tappade jag min väska efter leden. Som tur var så var det en vänlig själ som plockade upp den och körde ikapp mig, behöver jag nämna att det också var en polarisåkare ;-)
Har råkat ut för samma så jag har satt ett kort spännband runt sadelstolpen som extra säkring. En enkel mod som jag tänkt göra annars är att sätta upponervända vagnsbult istället för snabbkopplingarna och plastvingmuttrar/stjärnvred för att kunna demontera snabbt.
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Lite info:

Min ska in på ÅF om ett tag och då ska ECU uppdateras, har tydligen släppts en uppdatering som gör tomgång bättre bl.a.
Sen ska dom även fila på TPS. Ska ligga 0.700 base och 0.940 full, min låg vad dom visste 0.930.

Tänkte bara att ni ville veta om uppdateringen iaf.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Som dom är uppsatt std lämpar sig mer åt dragracing än pumpgasande i skogen... Så de finns mycket att hämta genom byte av helix, fjädrar å vikter. Prata med krillekravall så hjälper han dig :)
 

Shockee

Aktiv medlem
14 feb 2012
62
0
6
Luleå
Som dom är uppsatt std lämpar sig mer åt dragracing än pumpgasande i skogen... Så de finns mycket att hämta genom byte av helix, fjädrar å vikter. Prata med krillekravall så hjälper han dig :)

Tack, tycker de känns som att man har mycket att hämta. Finns han här på forumet?
 
4 mar 2012
13
0
1
Ludvika
Jag skulle tippa att de kostar ca typ 1200:- för 10-66 el 10-68 vikter o 1250:- för en helix och 650:- för primär o sekunder fjädrar hos sno performance. Så de blir ca 3100:-
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Jag skulle tippa att de kostar ca typ 1200:- för 10-66 el 10-68 vikter o 1250:- för en helix och 650:- för primär o sekunder fjädrar hos sno performance. Så de blir ca 3100:-
Då är inte 4500kr så farligt då det är utprovade grejor och man slipper prova sig fram och köpa "fel" grejor.
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Fick pris av Krillekravall på ett kitt.
I priset ingick helix, 2 fjädrar och vikter.
Pris berodde på vikter, antingen MTX eller BB.