Vilket jobb vi blir inpad om du får ihop den med bakflyttad motor!!
Ang motorn så är det omöjligt att känna om kolvar är för glapp,,måste mätas. Ev har de inte gått många mil.
Borra till bigbore med ny nikasil kostar över 2400kr cylindern och stålfodra med borrning kostar på billigaste stället 2400kr per cylinder. Till detta kommer kolvar!
Billigaste trimmet är att porta den det ger bra med pulver och är billigare.
Kommer att utgå ifrån en kortare rem, och efter den anpassa motorfästen, motorn kommer att flyttas bakåt och uppåt lite, funderade först om jag inte skulle göra det och bygga om som det var men det är kul också
letar en annan skoter för denna vinter så man får åka lite. Eftersom det blir så lite kvar av bulken så blir det hyfsat lätt att bygga nya motorfästen, hela främre ramen kommer att byggas med stål, förhoppningsvis ganska lätt ändå!
Alternativ är att vrida drevet en aning och använda samma axelmått mellan motor och drivaxel om du är med på hur jag menar, annars blir det smått justerbara motorfästen dom nya.
Portning är jag helt bortkommen på, informera mig gärna om hur och vart jag kan göra detta. mitt mål är att ha en så simpel skoter som möjligt, som ska gå som fan, allt onödigt bort och hemmabyggd såklart.