Hejsan, var ute och körde idag, pressade den ganska mycket, sen körde jag över en sjö på jämn halv gas sen bara dog skotern, jag stod och funderade och kollade runt lite grann, jag lyfte på huven men märkte inget konstigt direkt, drog igång den och den starta på första rycket men den misstände lite sen tröck jag full gas för att se om det bara var låga varv, hipsvips så gick den på båda på höga varv, sen helt plötslig slutade den gå på höger cylindern helt, jag plockade lös stiften och kollade gnistan och ingen gnista på höger cylindern. stoppade dit nya stift, ingen skillnad, stoppade sen dit ny tändhatt, ingen skillnad. Jag kunde köra hem på ena cylindern, men den går ju en et 250.
Det har hänt exakt samma sak i början av denna vinter, då böt jag bara stiftet sen gick den bra igen.
Någon som varit med om liknande problem, vad kan det vara för fel?
är väldigt tacksam för svar hoppas beskrivningen duger, skotern i fråga är en Polaris iq 440 -05, men jag har 06ans 440 motor i den.
MVH
Det har hänt exakt samma sak i början av denna vinter, då böt jag bara stiftet sen gick den bra igen.
Någon som varit med om liknande problem, vad kan det vara för fel?
är väldigt tacksam för svar hoppas beskrivningen duger, skotern i fråga är en Polaris iq 440 -05, men jag har 06ans 440 motor i den.
MVH