Polaris Pro Rmk 800 Boondocker turbo

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
har hållt på att justera rätt mkt på bränslet, men åker nu på 6psi och kan hålla fullt i princip hur länge som helst utan att den går för het. Ligger på ca 1150F.
Har den att varna på kring 1300F.

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Bortplockade delar.

Mall för håltagning i chassie

Va lite nervöst att borra så stort hål i chassiet.

Skönt då de va gjort.

Täckplåt för original hålet i buken.

Turbo

Turbo avgas wastegate

Torq building box m.m.

,,,

soppatillförsel till extra spridarna

Cold air intake monterat

Last edited:

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Bd kiten ser ju riktigt bra ut idag :)
De jag är lite lur på är ju om man verkligen behöver extraspridare?
Vet inte hur på gränsen polaris är på soppasystemet iochf men extraspridare körde man för 15år sen när det inte fanns eftermarknads styrsystem som klarade av att lägga på den extra soppan genom att höja spridartiderna :)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.158
988
113
Stora Blåsjön
Bd kiten ser ju riktigt bra ut idag :)
De jag är lite lur på är ju om man verkligen behöver extraspridare?
Vet inte hur på gränsen polaris är på soppasystemet iochf men extraspridare körde man för 15år sen när det inte fanns eftermarknads styrsystem som klarade av att lägga på den extra soppan genom att höja spridartiderna :)
Originalspridarna klarar runt 180hk har jag för mig. Jag blev rekommenderad att sätta spridare innan reedsen av han jag beställde vipec:en av, törs dock inte säga om man behåller originalspridarna och ersätter dom helt med dom innan reedsen då jag inte fått hem grejorna än, tror man får mycket av hållbarheten av det och kallare insug men något sämre bränsle ekonomi av att ha spridare där.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Funkar kittet fortfarande bra?
Håller QD för effekten?
Hört rykten om att du har fått repa lite? (Vi bor ju där vi bor) ;)
Vad berodde det raset på?

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Jo remmen håller lika länge som den höll då skotern var original.
Men de måste ju komma en ny qd rem för man måste ju ska ta sig längre än 30 mil.

Enligt bd skulle de komma med ett skydd för beltdriven, men sitter ingen extra, om dom inte gjort en extra vägg i själva ljuddämparen.

Köpte kittet direkt av boondocker. Med tull moms frakt plus att jag köpt lite extra ventilation och avgastemp hamnade de på ca 56 tusen.

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Funkar kittet fortfarande bra?
Håller QD för effekten?
Hört rykten om att du har fått repa lite? (Vi bor ju där vi bor) ;)
Vad berodde det raset på?
Jo stekte en kolv på påsk, långfredan å inte skärtorsdan i a fall.
Va mkt varmt den dagen och hade så kul att jag inte kollade så mkt på tempen, Körde rätt många klättringar efter varann och sista svängen vek han in.
Stekte ena kolven då tyvärr.
Dock fick vi igång den samma kväll, tack vare ed på vmc han hade nya kolvar hemma =)
Visade sig att knacksensorn lossnat (var momentdragen), hade nog sparat den skruvningen om den suttit kvar :/ men men så är det.
Köra trimmat får man räkna med lite mek.
Har ju funkat super bra i övrigt!

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
surt med knacksensorn, annars kan ja tänka mig det blir ganska "safe" med när den fungerar?
verkar sjukt rolig att köra, å bra respons! blir det nå mer som ska göras inför den här säsongen? :)

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
jo de är en kunglig livlina :)
Ska ev försöka få till en bänkning så man kan se vars man är safe och så.
Sen är det mest chassiemässigt ja ändrar.
Ny matta
ny framvagn å sådär.

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
gå så förbannat tungt den där 3" mattan. sen åker man på drivhjulsbyte å vill inte dreva ner den mer än den är nu.
Blir 63.5mm matta på den