P
Polaris ägare
Vill dela med mig mina erfarenheter som ägare till en fabriksny Polaris snöskoter.
Efter 26(mil!) varsamma inkörningsmil så gick min variatorrem sönder.
Remmen hade inte drabbats av någon s.k. midja eller liknande.
Utan det hade helt enkelt släppt ca 5 cm från insidan. Har visat upp remmen till flera oberoende bedömmare som helt klart tycker att det är ett reklamationsärende.
Men döm till min förvåning när jag tog kontakt med min Polaris återförsäljare.
Fick svaret att från Polaris får man aldrig något på garantin/reklamation som gäller remmar. Han sa att det är fullt normalt att en rem går sönder vid 25 mil och att på 150 mils körning så får man på endel maskiner byta 3 remmar!!
Det var verklilgen något nytt för mig.
En rem till min Polaris kostar dessutom 825kr styck.
Sen så fick jag även höra att man är en helt korkad skoterägare om man ens försöker göra reklamation på en rem. Inte visste jag att jag var så dum...så man fick skamset lämna ortens polarisrepresentant med sin trasiga rem i handen.
Så vill nu varna er som tänkt köpa en Polaris, det kan bli väldigt höga milkostnader, och räkna inte med att kunna åberopa reklamation. Det är min erfarenhet.
Har någon av er liknande erfarenheter?
Kanske tips om var man kan vända sig i en sån här situation?
//Besviken polarisägare
Efter 26(mil!) varsamma inkörningsmil så gick min variatorrem sönder.
Remmen hade inte drabbats av någon s.k. midja eller liknande.
Utan det hade helt enkelt släppt ca 5 cm från insidan. Har visat upp remmen till flera oberoende bedömmare som helt klart tycker att det är ett reklamationsärende.
Men döm till min förvåning när jag tog kontakt med min Polaris återförsäljare.
Fick svaret att från Polaris får man aldrig något på garantin/reklamation som gäller remmar. Han sa att det är fullt normalt att en rem går sönder vid 25 mil och att på 150 mils körning så får man på endel maskiner byta 3 remmar!!
Det var verklilgen något nytt för mig.
En rem till min Polaris kostar dessutom 825kr styck.
Sen så fick jag även höra att man är en helt korkad skoterägare om man ens försöker göra reklamation på en rem. Inte visste jag att jag var så dum...så man fick skamset lämna ortens polarisrepresentant med sin trasiga rem i handen.
Så vill nu varna er som tänkt köpa en Polaris, det kan bli väldigt höga milkostnader, och räkna inte med att kunna åberopa reklamation. Det är min erfarenhet.
Har någon av er liknande erfarenheter?
Kanske tips om var man kan vända sig i en sån här situation?
//Besviken polarisägare