Polaris varning!

  • Trådskapare Polaris ägare
  • Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
har hunnit köra 15 mil med min edge 500
-03:a och änn har ingen rem gått, får hoppas ingen kommer att göra det heller =)
 

Carl

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Jag har också en problem med min polaris -03. Jag har en RMK 600 som bara går på en cylinder, har testat bytt stift massor med gånger utan framgång. Sen har jag de fantastiska isfria fotstegen som smälter mina skor!! Mina dämpare är nu så slut att jag har dom ställd på hårdaste läget och kan trycka boggin i botten med handen utan problem. Har just lämmnat in den på första servicen... spännande att se hur den är när jag får tillbaka den.

Om den är så efter 50 mil hur är den då efter 300 mil??

//En som aldrig mer ska köpa polaris
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
En bekant till mig har köpt en 700 SKS -03 och han är allt annat än nöjd. På första tanken drog den 3,8 l/mil och han är 55 år och tokkör inte. Nog för att skotern är ny men nog trodde man väl att Polaris hade bättrat sig lite på soppaförbrukningen. Dessutom går den dåligt (pga surning antagligen) tills man kommer upp i 100 ungefär då den sticker iväg lite bättre. Dämparna i boogien är så mjuka att de slår igenom hur lätt som helst. Den sjunker ihop ungefär halvvägs bara av sin egen tyngd. Sen skulle han behöva en dragkrok vilket inte är standard. Detta klarar inte återförsäljaren att leverera pga att Polaris just nu (har hållit på sedan Jul) flyttar sitt reservdelslager och kan inte få fram delar. Smart att möblera om mitt i säsongen... NOT! Nu ångrar han att han inte köpte en Lynx Ranger LCE istället, slöare motor men dom fungerar iaf.


 

mange2

Rookie sledder
1 jan 2000
18
0
0
Dom är dåliga på att ge garanti affärerna överlag inte bara polaris. Har en kompis som fick sin primär fjäder att gå av på sin arctic cat. Det gällde tydligen inte...
 
M

MC 600-03

fan vad jag är glad att jag inte köpte 600 RMK, som jag hade tänkt.. men min lokala handlare hade ingen sådan hemma- och inte fixade dom hem någon heller.. Så jag kontaktade Arctic handlaren istället, och fick låna en maskin på studs. Sen tog jag å beställde en Mountain Cat 600.. Har kört 15 mil nu, och är toknöjd !!! har inte dragit över 2,5L/milen än trots att jag bara åkt i tung lössnö.. =)
 

Carl

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Var in med min skoter på första servicen förra veckan... Kan bara säga att nu är jag riktigt förbannad på min åf! Jag hade gjort en lång lista på saker som jag inte var nöjd med som skulle fixas. Så ringer min åf idag och säger att han testat skoterna och han hittar inga fel. Så det är tveksamt om det skall bytas några delar... boggin va så slut att med dämparen ställd på hårdaste kunde jag trycka boggin i botten med en hand!!!

//En som aldig kommer köpa en mutter av sin polaris åf.
 
P

Polarisägare

Verkar som om jag inte är ensam om att vara besviken. Kommer verkligen inte att köpa en till Polaris om ens en skoter över huvudtaget. Trots att det lika dyra som vissa personbilar så visas inte ens en liten gnutta goodwill. Om de tror att det här är sättet att få lojala och återkommande kunder så har de då missförstått allt.

 
G

Guztav Lindahl

Hejsan.
Nu har inte jag läst alla meddelanden så ngn kanske har skrivit det här. Men jag tycker du ska ta kontakt med ARN allmänna reklamations nämden.

www.arn.se/

Själv går jag handelsprogrammet så jag vet att som konsument har man mycket mer rätt i affärer än vad dom flesta tror. Stå på dig och lycka till!!!

/Guztav Lindahl

guztav.lindahl@home.se
 
Å

åf

om en återförsäljare inte bryr sig, är alla andra polarisåterförsäljare precis likadana då???? Tänk till lite själv! Prova med en annan återförsäljare.
 
P

Polarisägare

Mycket intressant att nu höra att dessa problem inte är helt okända.

Mig ville de göra gällande att det aldrig gått att reklamera en rem.

Min känsla efter att ha varit i kontakt med återförsäljare är att Polaris Sverige på något sätt inte vill träda fram.

Har pratat med företrädare för handlare som t ex säljer remmar av märket Gates.
Visade upp skadan på min Polarisrem.
Fick då höra att jag garanterat hade fått en ny rem om det hade varit en Gatesrem som inte höll måttet.

Så vad är kontentan av detta?

Jo, när man väl har köpt en Polaris snöskoter så köp aldrig en Polaris originalrem till den.
De är tydligen av så "bra kvalité" att även om den skulle gå sönder pga fabrikationsfel så är det i varje läge inte deras fel.
Välj alltså en annan rem om det går.

Numer är det väl inte Loxkel som är generalagent utan Polaris "själva" som tar hand om Sverige.

Har själv inga erfarenheter om när Loxkel skötte agenturen.
Kan det ha blivit sämre nu med Polaris?
Verkar ju som om återförsäljarna fått direktiv om att allt är kundens fel och deras produkter omöjligt kan ha fabrikationsfel.

De borde istället vara snabba med att hjälpa deras kunder som köpt produkter som i vissa fall verkar vara släppta för tidigt och tillräckligt testade för att de snabbt ska få sälja och tjäna pengar.

 

Grek

Välkänd medlem
1 jan 2000
252
0
16
Luleå Sverige
Mjaa, sådär kan man inte säja. Rent generellt. Förmodligen så är det en 1-2 modeller som det är lite knas med. Och därigenom får det märket en massa skit över sej.
Det finns varken något "bättre" eller "sämre" märke, alla är bra på sitt sätt. Sen om det är några söndagsmodeller som sluppit igenom kan ju ingen hjälpa.

Arctic! =)
 
S

Sonar

-jaha...jaja...en "tupperwarebob" alltså....suck....
-Vet ni förresten vad en CATWALK är...??
-Jo förstår ni, man KÖR alltså iväg med sin Arctic....-åsså kommer man GÅENDE tillbaka :)
....hehe...
-Förresten, har ni tänkt på att den här drivremmen det här handlar om, den hade ju faktiskt LIVSTIDS GARANTI......jo serni, garantin gällde ju remmens livstid....åsså när remmen "dog"...så gällde den inte längre!! ... ;)

 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
den där Catwalk fick far min smaka på i helgen, vevaxeln på hans wildcat 700 -93 pajjade och då var det bara att traska! finns många arctic historier =). fast de lit nyare är faktiskt fina, hade inte sagt nej till en F7:a tex =)
 

victor

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
RE: köp en polaris!!!

hmm ja ha ju ingen polaris men ja ha då kört över 200 mil med min rem på en yamaha Sxviper

 

F

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Gävle
Har läst endel inlägg här nedan och man blir beklämd.
Köpte en begagnad XC700 av vår Lynx ÅF, killen som köpt den ny fick ingen service från Polarishandlaren ( det var när den så "bra" positive sensitive shock" satt orginal), så han bytte till Lynx.
Jag köpte min XC hos Lynx handlaren och fick både två PSS renoveringar och sedan en Engandämpare, och en ny kedja ( kedjan gått snett pga felmontage av förra ägaren vid ett mattbyte)

Det kan man kalla kundvård.
All heder till Lindbloms Marina i Piteå


F
 
B

Benzy

Min edge 600 -01 har gått 640 mil utan problem. Bytte rem vid 500 men den som satt där såg inte ens sliten ut.

 

Hoblin

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
jo det har hänt, försökte reklamera en rem har inte fått svar än efter 4 veckor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.