Polaris varning!

  • Trådskapare Polaris ägare
  • Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Ej medlem/Inloggad

köpte en pro-x2 800 04 men var inte så nöjd me fjädringen i boggin då den bottnade i 30 knyck efter led och den var inställd på de hårdaste.
när jag lämnade in den första servisen bad jag dom kolla upp dämparna men dom sa att det inte var nå fel på dom och att jag körde för hårt men inte ens en et 340 skulle bottna i 30.
jag lämnade in den 6 gånger enbart för dämparna och fick samma svar varje gång men efter 4 månader och 200 mil fick jag nya dämpare men då var säsongen slut.
efter 15mil så tyckte jag att motorn stod snett så jag kollade linjeringen å den stämde inte alls me dom uppgifter jag hadde och jag kollade va som var fel och såg att 3 motorkuddar var av och när jag kontaktade återförsäljaren så skulle jag få stå för kuddarna själv eftersom att dom tyckte att det var förarfel, så jag hotade me att gå till högre ort och då böt dom allt gratis
 

twostroke

Välkänd medlem
11 aug 2004
124
0
6
Ökx
Jag vet en som kört ca 800 mil med originalrem! Och det är en arctic. Kör skotern upppallad före körning så håller remmen bra..
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Gammal hävd ??

Jag tycker att det är förjäkligt att man ska behöva välja skoter utifrån egen forskning och hörsägen. Ett fordon ska inte vara av så dålig kvalitet idag att
det ska skilja mellan himmel och helvete om man råkar köpa en viss modell av
ett märke.

Det är bara snöskotertillverkare som tillåts agera på detta sätt.

Dessutom kallas inte alla masikiner till service då det kommit ut en bulletin.
Och har felets åtgärdats rapporteras de sällan till generalagenten så att nästa köpare kan få på papper vad som är gjort. Tala om att haverera andrahandsvärden.

Om återförsäljare, generalegenter och tillverkare tog tag i detta skulle det vara lika riskfritt att köpa en skoter som tex en MC, båt eller bil.

Jag känner många som har pengar och mer än gärna skulle köpa en ny skoter men avstår pga att de är kontorsmänniskor utan kunnande i motorer.
Detta är en stor kundgrupp som ni förlorar.

Det verkar vara förenat någon slags tradition eller hävd att skoterhobbyn ska kräva mek-intresse och att man förväntas veta vad man ger sig in i.

Se alla 55+ som skaffar MC för första gången utan att ha någon som helst erfarenhet av motorskruvade. Och det är dom som mc-branschen lever på förnärvarande.

Det hade varit möjligt att få in en ny kundgrupp även i skoterbranchen ifall det vore lika riskfritt med skoter.

/villkatta
 

XC600

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Polaris kvalitet?

Jag tror att alla märken har sina "problembarn" och omöjliga handlare. Det man kan hoppas är ju att Generalagenten tar sitt ansvar och försöker att fixa problemen så att alla parter blir nöjda.
Problemet med handlare som är totalt omöjliga brukar lösa sig med tiden. En handlare som inte ställer upp för kunden borde inte bli långvarig, vi skoteråkare brukar ju tala med varandra :)
När det gäller Polaris kan jag bara säga att med närmare 1500 mil på märket så kan jag då inte klaga, det enda som har rasat är en variator och det var mitt eget fel.
 

vougga

Medlem
22 sept 2004
12
0
1
var det rem 3211080 så har de haft problem med den vissa vhar bara hållit nån mil och den går att få på reklamation det har då jag lyckats med
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
Ej medlem/Inloggad skrev:
köpte en pro-x2 800 04 men var inte så nöjd me fjädringen i boggin då den bottnade i 30 knyck efter led och den var inställd på de hårdaste.
när jag lämnade in den första servisen bad jag dom kolla upp dämparna men dom sa att det inte var nå fel på dom och att jag körde för hårt men inte ens en et 340 skulle bottna i 30.
jag lämnade in den 6 gånger enbart för dämparna och fick samma svar varje gång men efter 4 månader och 200 mil fick jag nya dämpare men då var säsongen slut.
efter 15mil så tyckte jag att motorn stod snett så jag kollade linjeringen å den stämde inte alls me dom uppgifter jag hadde och jag kollade va som var fel och såg att 3 motorkuddar var av och när jag kontaktade återförsäljaren så skulle jag få stå för kuddarna själv eftersom att dom tyckte att det var förarfel, så jag hotade me att gå till högre ort och då böt dom allt gratis
Syns stor skillnad mellan olika åf här.. jag var in med min efter 10 mil då jag hade exakt samma problem, 3-4 dagar efteråt fick jag nya hårdare fjädrar till boggin, omschimsade dämpare och allt var frid och fröjd :D En otroligt bra åf som är både trevlig och kunnig. Brukar dyka förbi där nån gång i veckan för att dricka en kopp kaffe och snacka skit, såna återförsäljare gör att man vill köpa mer :D Tyvärr så var Polaris utbud inför 05 inte attraktivt så det blir att vara otrogen 1 säsong iaf ;)
 
E

Ej medlem/Inloggad

arnold

vi köpte en skoter(polaris)å efter ett par mil typ 20 så pajajde remmen!såäkert för att den inte var såb ra inkörd osv!helt pajj asså!såg helt konstig ut!å min åf sa att hna inte kunde reklamera en sån dålig rem!men han tog på sig fulla priset för den nya!fasst det var för att vi våldat lite osv!
 

lasse R

Ny medlem
28 dec 2004
4
0
1
Boden
Köpte en Rmk 800-03 förra året försäljaren sa att han gått igenom och servat den.När jag hadde kört 30 mil skar den ringde upp försäljaren talade om vad som hänt sa han kom hit med skotern så hjälper vi dej men du får betala där efter.Jag påtalade att jag skulle driva ärendet vidare. Fick till svar att dom hadde sina jurister och att jag ändå skulle få avslag iärendet.Plockadde isär förgasarna och det visade sig att dom var nerbestyckade plus att nålarna stog fel tändstiftena var grå hadde gått för magert .påtalalade även detta men fick samma svar.
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Tydligt är att man aldrig ska lita på någon.

Det första jag gör då jag köper något begagnat är att kolla att allting är rätt inställt. Byter även olja,filter och dyl. för då vet jag med säkerhet att det är gjort.

Jag tycker att du ska dra ärendet vidare till allm. rekl. nämden, då får säljaren hota med hur mycket jurister som helst.
 
E

Ej medlem/Inloggad

polarisvarning

Jag har själv en polaris XC 700-01 som har gått 220 mil. Så nu till den här säsongen 05/06 tänkte jag köpa en ny rem åtminstonde som reserv/Repeter
 

Johanfredrik

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Polaris

Hei ! Eneste vettuge jeg vil tillegge i denne debatten er at det hjelper lite å si at jeg er fornøyd med min Polaris etter 230 mil - det jeg vil støtte opp om er at d er for dårlig , enten en skal klandre forhandler eller importør , at man som kunde IKKE blir tatt på alvor når slike problemer oppstår . Og der mener jeg også at det er den enkelte forhandler som må løse problemet eller ta det opp på høyere hold ( les importør ) . Alt annet vitner om useriøsitet og elendig service - noe som burde være til skrekk og advarsel for all potensielle kjøpere . :mad:
 
E

Ej medlem/Inloggad

jag körde 300 mil me min skoter i vintras å det gick en rem efter 260mil då jag fassna i ett krondike me 3 dec vatten . fick en midja då. men annars har det då inte varit nå bekymmer. kan det vara så att det är nå galet me polaris variatoret. ? slirar lätt? eller problem me varmgång. polaris varaitorer har ju sett likadana ut sen stenåldern. ska tillägga att det är en lynx 03a jag har.
 

hoblin_revo

Aktiv medlem
5 dec 2005
70
0
6
offerdal
jag och min kusin gick glad i hågen och köpte varsin revo 800, kollade med återförsäljaren att alla uppdateringar skulle vara gjorda och beställde samtidigt lite lull lull. tog 4,5 månader innan de fick in skotrarna. sedan plockade vi ut dessa trots att lull lullet inte kommit än. körde ett tag och var ganska missnöjd de gick inte som de skulle och det saknades skruvar och grejor på skotrarna. fick detta åtgärdat. sedan började all djävulskap. tog och kollade i brps servicbulitin där det stod att dessa skotrar ej hade uppdateringarna gjorda och det var inte inreggat att vi plocka ut dom. sedan tog min kusin kontakt med återförsäljaren som sa att det var åtgärdat på dem. och så ändrade han i servicebulitinen trots att de inte rört skotrarna. detta inebär att dom fakturerade brp för detta jobb som dom inte gjort efter jävligt mycket bråk och flera besök hos återförsäljaren fick vi tilslut dessa uppdateringar gjorda. sedan visade det sig att dom hade tagit in en outbildad inkompitent mek som mekat på med just våra skotrar. de drog på tok förmycket olja och gick som en påse nötter toe out inställningen var på tok samt mycket annat. detta är dock inte alla problem vi haft men det är så ***** mycket och jag orkar inte rabbla upp allt. men dålig service dåligt bemötande och jävligt dåliga lögner är vad vi möts av när man har ringt till denna återförsäljare. frågade en kontakt jag har på brp norge varför vi inte ägarbytet var inreggat hos brp och fich höra att garantin börjar gälla från det datum det blir reggat så om det blir några fel efter våran garanti tar slut fakturerar återförsäljaren både mig samt brp. jävligt kul att lägga ut massa slantar på att köpa nytt!!!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Välkommen till forumet Beast.. Det händer då och då att man läser i gamla trådar och känner sig manad att skriva något.

Tråden startades 2003.. Den var iofs aktiv så sent som 2006 men det är ändå 1 år sedan någon skrev något i denna tråd.

Trådarkeologi..
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Förändrar egentligen ingenting... Man blir rädd men det var ju som sagt 4 år sedan. Mkt lär ha hänt sedan dess.
 

johan_023

Medlem
2 mar 2008
34
0
1
falun
byt motorkuddarna på din skoter, det är för modligen dom är slut, motorvrider sig när de finns så mycket kraft. då kan du åka sen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.