Polaris XCR 600 blir omstukad till "Ditchbanger"

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Fick du knåpat ihop något elschema? tror jag sitter i samma båt som dig med tempmätarn, har också köpt mig en biltema kopplat in den och sen insett att den inte funkar men till skillnad från dig gav jag f*n i det och ställde in skit i hopp om att hus tomtarna skulle ha en hel sommar att lista ut det på..

//Mårten
Haha, har provat den metoden ett par gånger utan nå vidare resultat.. Men som tur är så finns det hjälpande händer på forumet! :)
Det blir att försöka med länken som AssultRMK länkade, dock inte hemma i Dalarna förens V.41.. och vecka 42 är de ju älgjakt så den veckan blir inget skruvande! :D



Bugar och bockar!
Tur de finns människor som hittar där en annan är borta! :D
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Nu när snön förhoppningsvis kommer så har jag äntligen fixat lite.. Väntar för närvarande på paket från Rinab och resa till Dalarna sker på fredag nästa vecka så nästa helg ska jag pyssla lite med skrotern och knäppa lite utomhusbilder istället för halvtaskiga garagebilder! :)
Trevlig helg på er!
 

martemceder

Välkänd medlem
21 feb 2013
130
0
16
Vara
Haha, har provat den metoden ett par gånger utan nå vidare resultat.. Men som tur är så finns det hjälpande händer på forumet! :)
Det blir att försöka med länken som AssultRMK länkade, dock inte hemma i Dalarna förens V.41.. och vecka 42 är de ju älgjakt så den veckan blir inget skruvande! :D





Bugar och bockar!
Tur de finns människor som hittar där en annan är borta! :D


Nu så monterat och klart, funkade fin fint, köpt inte likriktarbryggan från elfa utan från kjell
men det är ju samma vad jag kunde tyda. Tack för hjälpen!

Länk
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Nu har jag grejat lite! Köpte en likriktare från Rinab som är/ska vara till en Honda MT5 och den funkade perfekt så nu funkar allt som jag vill. :)
Har till och med varit ute på en superkort provtur!



Synd nog så försvann snön nästan på en gång..
Nu framöver blir det ganska lugnt i denna tråden, om ingenting går sönder förstås och det kommer de göra bara snön kommer :D
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Snöade idag så de blev faktiskt en tur på ca 2mil nu på kvällen! Allt verkar då lira riktigt förutom att lyset pekar typ rätt ner i backen och den går tokfett på fullgas (flyttade upp nålarna när jag satt i nya lager osv) så imorgon ska jag flytta ner dom igen.. Roligt men fortfarande för lite snö :(

 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Då var det dags! Har kört ca 4-5 mil nu och det första som gick sönder är vad jag tror en o-ring vid bromsljus kontakten nere vid oket.

Läcker bromsvätska vid pilen, bakom kontakten..

(lånad bild från Google)

Som sagt, misstänker att det kan vara en o-ring eller någon form av packning som gått åt! Ska ta en titt nu med helgen får se vad som gömmer sig!
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
En olycka kommer sällan ensam! Började riva lite i skotern och får ur bromsljuskontakten, ser inga direkta fel (?) men läckan kommer därifrån dock. Har letat på olika reservdelssidor & Googlat på "bromsljuskontakt polaris xcr 600" men hittar ingenting så tips om var man kan hitta på en sådan uppskattas!



I alla fall, för att komma åt den fick jag lov att plocka bort förgasarna och när jag plockar förgasaren på magnetsidan ser det ut såhär så nu lär jag väl börja om från ruta 1 igen med injustering av gasarna..


Så nu får den stå en stund och skämmas medans jag letar & beställer grejor! :)
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Nu har det ramlat in nya fräscha insugsgummin och som plus i kanten slutar jag tidigt imorgon så de blir väl kanske någon bild/bilder då, om jag kommer ihåg det!

Tycker detta väder är helt sjukt förövrigt! Det är ju i Januari & Februari det brukar vara som kallast! :(
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Då är allt i ordning igen! Har även hunnit med en lättare fastkörning men i och med plusgrader så va den inte så lätt, hehe!
Allt lirar men det lutar åt längre och högre matta och ev mindre drev. :)
Någon i Gävle trakten som har en 345 matta med typ 32-38 kammar? Jag håller utkik på blocket!



Ska bygga annan dyna nå tag också, så kanske de går att få lite form med funktion :D
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Lite OT. Vad har du för matta på skotern nu?
Det sitter original på nu, 307x38x~20 i helt ok skick! :)

Kan passa på att även efterlysa en polaris indy dyna för en billig peng(nå liknande som original, gärna i Gävle trakten) ifall/när den säljes då den som satt på var totalslut!
 

Et250

Aktiv medlem
8 jan 2006
77
0
6
Jag hade samma bromsvätskeläckage på min xlt. Själva kontakten hade spruckit. Jag köpte en beg. kontakt på skroten. Fick dock ringa flera skrotar innan jag fick napp, dom flesta ville bara sälja hela oket inkl. kontakten. Annars finns det säkert att beställa på ronniesmailorder i usa.
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Jag hade samma bromsvätskeläckage på min xlt. Själva kontakten hade spruckit. Jag köpte en beg. kontakt på skroten. Fick dock ringa flera skrotar innan jag fick napp, dom flesta ville bara sälja hela oket inkl. kontakten. Annars finns det säkert att beställa på ronniesmailorder i usa.
Okej, jag pluggade med en bult för jag orkade inte leta efter kontakt, men bra att veta var de finns att få tag på! :)

Mitt förra svar postades men sen försvann de!? Så det kan hända att de blir dubbelpost!