Polaris xlt goes bättre

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Upplever du styrstången som vek? På min xcr så känns den otroligt vek.. Var i landet håller du till, tänkte på snömängd :D
Härligt jobb förresten!
 

Rjad-Jonte

Medlem
5 maj 2013
12
0
1
umeå
jo styrstången är rätt veka på dem MEN ja ha en liten lösning som nog kan hjälpa ska ba prova först så att de funkar
 

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Befinner mig 7 mil norr om Sollefteå, cirkus 30cm nu ;) Har förresten lite smärre problem med den gamle trotjänaren nu, införskaffade nya tändstift häromdagen, br9es heter dom tro ja, startade den och den gick suveränt på tomgången och skulle köra därifrån, den rök sinnesjukt mycket, både blå, vit och svart rök, sedan slocknade den, startade igen efter cirka 20-30 drag med och utan gas, rök lika mycket men bara vit,tjock rök, men lyfte upp den på ett ställ och varvade lite lagom då tomgången var ett minne blott, försökte köra därifrån men körde fast i en snöhög så den slocknade igen. Grävde fram den och startade den efter cirkus lika många drag som innan. Gick att köra med dålig gasrespons samt hoppade mellan att gå på 2 och 3 cylindrar. Kollade stift, från variatorn till magnpull, dvs vänster till höger, var dom kolsvart till att se helt ny ut och cylinder 2-3 var full med bensin medan nr var inte direkt nått alls. Vad är problemet? Bestycka förgasare? Byta nån packning?
Tacksam för svar.
 

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Vi har idag konstaterat att den inte går på cylindern närmast magnapullen. Det är gnista på stiftet men cylindern dränks i bensin, luftburken är inte tät eller dylikt, tror inte det år nå fel på choken. Är det nån som har några bra tips? Nån som varit med om liknande?
 

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Skulle köra skotern till grusgången och skruva lös gasaren på cylindern som blev dränkt och rengöra och kolla flottör med mer, då gick den som den ska. Så får väl se hur den är nästa gång jag ska starta den..
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Nålventilen som hängt sig i öppet läge då troligen. Hade ett sånt bekymmer på en gammal indy för många år sen å speciellt med mycke soppa i tanken.
 

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Nålventilen som hängt sig i öppet läge då troligen. Hade ett sånt bekymmer på en gammal indy för många år sen å speciellt med mycke soppa i tanken.
Jo de va det jag misstänkte på min också, men få väl se hur länge det håller nudå
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
jo styrstången är rätt veka på dem MEN ja ha en liten lösning som nog kan hjälpa ska ba prova först så att de funkar
Gör det, du kan väl pm:a eller lägga in bild här (om det är okej för ts) när du provat! :)

Befinner mig 7 mil norr om Sollefteå, cirkus 30cm nu ;)
Härligt! Själv sitter jag och väntar ivrigt på snön som aldrig kommer! :(
 

Fangas

Välkänd medlem
10 nov 2009
156
0
6
Junsele
Har märkt att det är alldeles för hårt skidtryck, så gjorde nya hål i balatan och satte tillbaka. Vart mindre skidtryck men märkte att den kuggade över när man gasade fullt i lössnö, så spände mattan så nu går den bra mycket bättre. Nu undrar jag man ska göra för att ta bort krängningshämmaren. Det ska ju tydligen ge bättre lössnö egenskaper. Ska man borra ur nitarna på "plattan" som sitter på båda sidor?
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Haha, åfyfan, här är de då iallafall 30 cm nu ;)
Härligt! De ska snöa här imorgon typ 15-20cm så hoppas verkligen att de blir så :D
Vet ej hur det går till med krängningshämmaren då den var borta redan på min när jag köpte den men kika om de går att komma åt och hur mycket du får bort om du borrar nitarna :p