Poro insane delyx

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle
Pipan är från slp dubbelrör till 700an så den borde ju stämma hyffsat iaf, ja. Jag tog ytterdelarna av blocket så jag fick alla motorfästen och smörjningen på ramlagrena, kapade grovt med tiger och svarvade så det vart spikrakt, en polare har tiggat blockhalvorna med svarvpluggen och en cylle som fixtur så att det inte kunde slå sig. Ska bli kul o se om det blir någon driftsäkerhet
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle


Nu börjar det roliga! Fick tillbaka den blank o fin idag!! Hoppas epoxylacken håller!

Nu kommer det bli lite mer bilder under uppbyggnaden
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle


Passade klockrent med ledig freda! Har hänt enheldel idag.. Nu pizza grogg och sälskapsspel me grannjävlarna
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.644
802
113
Kramfors
Ser mycket bra ut!

Pipan från slp 700 är igentligen för kort men du kan ju fixa det efter provkörning. Om det går hitta någonstans hur högt i varv 700an drogs till med dessa pipor går det lätt räkna ut hur mycket längre den bör vara till singelmotor.
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle


Det hände lite till på skoootern igår,. Kände dock att familjen skulle få se mig ett par timmar i helgen eftersom jag jobbar idag..
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle
Jag pressade isär den och tog bort mittendelen. Så bara ytterskinkorna kvar, pressade ihop och riktade,. Hur änkelt som hälst.. Bara att lämna till nån som kan rikta vevar... ;)
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle


Det är inte så jävla långt kvar nu,, fattas lite småskit som ska handlas i veckan..

Har ett problem, hyvokedjan går lixom inte riktigt i drevet är kedjan sliten då?
Drevet är nytt 20t, orginal va de 24. kedjan o undre drevet är beggat. Vafan kan de va för fel??

Vill gärna ha feedback på bygget oxå., om nån har ideer o funderingar..

Nu blir det barnen i bullerbyn me ungarna :wacko:
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Hur skulle en enstånkare funka med turbo? ;-) enbart det som fattas på detta projekt! Annars ett riktigt grymt bygge du har snickrat ihop!
 

ponis

Välkänd medlem
31 jan 2010
126
0
6
Gävle
Tanken på turbo har slage mej,. Men jag ska se hur den går i vinter först,. Sedan finns tanken på en till
Motor fast på 800 ves, med crankchop bigbore cylle så det blir en 495 stånka