pro rmk 13!?

DentaO

Medlem
1 apr 2009
18
0
1
Krokom
ja vad säger alla om sina pros nu då när dom testats en säsong fungerar drivbelten bra fungerar klammern på drivaxeln problem med kylning någon? osv.... e ute efter å köpa en men velar mellan den eller assault eller vanlig å byta dämpare på den!så va säger alla som kört en säsong på sina?
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag hade då inga problem med varken drivaxel eller beltdriven men fanns dom som hade det kyningen är väll inte den bästa på packad led vill den lätt gå varm dock löste jag det med lång stänklapp gjorde faktiskt skillad :)
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Velade mellan switchback,assault rmk och pro och tillslut blev det en pro och jag väntar med spänning på att få prova den :)
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Kört 110 mil med min och det har gått två variatorremmar och inget annat. Endast haft problem med att isrivarna inte räckte till en gång och då var det stenhårt där jag körde.
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Har själv införskaffat en -13:eek:ns PRO. Nu väntar jag bara på att snön faller så man får prova den. 120mil står det på mätaren.
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Är någon av er som har en PRO -13 som har kittat variatorerna och är nöjd med det? Vill veta från ni som kör i fjälls bland träd å backar.
Vad kör ni med för prylar isf?
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Vet inte om detta ger dig något. Men jag har två polare, en med en -13 PRO och den andra med -12 Assault. Pron är RTR kittad och Assaulten var original bestyckad. Båda var i Riksgränsen och körde och killen med Assaulten hade problem med att den inte orkade varva ut, saknades rätt många 100 varv. dock så gick det bra mycket bättre för killen med Pro:n, tror han tappade ner till ~8200rpm.
 
Last edited:

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
RTR-kit för en 13 PRO är 11-70 vikter med SLP blue/pink 140-340 primärfjäder och Blk/prl 160-240 Sekundärfjäder.

Sitter även ett extra motorstöd fram till höger som hjälper till att hålla motorn på plats.
 
Last edited:

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Ok. Tack för infon. Man kanske ska se sig omkring efter dom prylarna då innan våren och riksgränsen resan närmar sig.

Någon som har eller vet vart det finns en bild på motorstödet?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Ok. Tack för infon. Man kanske ska se sig omkring efter dom prylarna då innan våren och riksgränsen resan närmar sig.

Någon som har eller vet vart det finns en bild på motorstödet?
Här är en bild på motorstödet jag tillverkar.

Har nog något kvar om jag inte missminner mig.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
ja vad säger alla om sina pros nu då när dom testats en säsong fungerar drivbelten bra fungerar klammern på drivaxeln problem med kylning någon? osv.... e ute efter å köpa en men velar mellan den eller assault eller vanlig å byta dämpare på den!så va säger alla som kört en säsong på sina?
70-80mil hann jag med min. Inga som helst problem. De gånger man tvingats till ledkörning såhar det funkat bra med isrivarna nere.

Enda problemet är väl att säsongen var för kort bara ;)
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Bruka juh vara så. Dom man hör är missnöjda och dom som är tyst är nöjda. Givetvis finns det juh måndags ex av allt.

Har du läst den långa Polaris -13 tråden? Fär står det en hel del om fjolårets bekymmer.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Så många sålda men få svar! Betyder de att dom flesta vare felfria å fungerar bra då?
Tycker du fått många svar,alla fel eller dom flesta fel som blir på maskinerna beror oftast på körstil,så kortfattat,är ingen mer fel på en sån här än nån annan maskin,färre än på Arctic när dom kom iallafall
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
What!? 13 har gått en säsong och om du läst denna eller någon annan tråd på det här forumet skulle du smart inse att det inte är helt ovanligt med strul även på nya maskiner.