problem med skojjtern

Knallis

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
luleå
hejsan!
jag är ny här på forumet så jag hoppas att jag kan få lite hjälp av er:rolleyes: :)
Detta är felet: jag har en gammal Arctic cat jag 3000lång från 81 och problemet är att den går lite dåligt när man gasar på för fullt,en polare sa att den 4-taktar som fan:eek: :confused:
jag har bytt tändstift, bytt variatorrem och satt i fräsch bensin och olja.
Va kan felet vara?
är det nån packning som har gott sönder?

sen har jag ett annat fel åxå: elsystemet verkar vara lite defekt-jag har bara hel-ljus på skotern men inte halv-ljus, jag har inte broms ljus heller!.
alla lampor är utbytta tidigare i sommar.
vad kan jag göra?

sen så har jag en till fråga: Går skotern bättre i blötsnö om man har plastskidor(heter det så?)
för Jaggen har en liten tendens att dyka ner i snön å gömma sig när det är blötsnö:D
 

henkehansson

Medlem
5 apr 2006
16
0
1
vet inte så mycket om motorer men jag hade samma elfel som dej och då var det voltregulatorn som var sönder och om du vill att skotern ska bära upp mer på snön så kan du stoppa breda plastbelag (lappskidor)
 

Knallis

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
luleå
vet inte så mycket om motorer men jag hade samma elfel som dej och då var det voltregulatorn som var sönder och om du vill att skotern ska bära upp mer på snön så kan du stoppa breda plastbelag (lappskidor)
Voltregulatorn?
vars sitter den:confused:
men då skall jag stoppa på lappskidor så katten inte dyker ner i snön:cool:



Kolla förgasaren.Det kan vara fel på brytaren på lyse.
Vad exakt skall jag kolla?
Brytaren på lyse?

Som ni märker så behöver jag få mycket förklarat för att jag skall förstå vad det handlar om(jag hänger aldrig på skoterforum utan jag hänger bara på PR:s mobilforum)
 

henkehansson

Medlem
5 apr 2006
16
0
1
vet inte vart voltregulatorn sitter på din men gå på www.rinab.nu och kolla på voltregulator så får du se hur den ser ut då blir det lite lättare att hitta den