Projekt Mountain Max 700 '01

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Då du kikar på styrstången så ser du en liten knix (böj) på den, o till en standard är den då rak.
För att få plats med boostbottles så sätter du på en styrstång från en srx så inte styrstången tar i =)
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Då du kikar på styrstången så ser du en liten knix (böj) på den, o till en standard är den då rak.
För att få plats med boostbottles så sätter du på en styrstång från en srx så inte styrstången tar i =)

Joooo, det hära med en knix på styrstången är ju inget ovanligt i sig,
men det jag funderar över är ju att på bilden är ju redan förgasarna och Boost Bottle'n monterade på själva motorn och jag kan då inte se varför styrstången skulle ha något med detta att göra.... ???? :confused: ????

Eller menar du att förgasarna förskjuts utåt mot tanken
( tack vare Boost Bottle'n ) så att säga så att en rak styrtång då kommer i vägen...
Eller ?

:p *Nyfiken* :p

Alltid kul att se lösningar på olika problem.


.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Det är reedspacers som ställer till det med att ena flottörhuset skaver mot styrstången mycket lätt. Boost bottle påverkar inte detta alls om man inte råkar köpa insugsgummin som är längre (vilket inte behövs för boost bottle).

//Rob
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Joooo, det hära med en knix på styrstången är ju inget ovanligt i sig,
men det jag funderar över är ju att på bilden är ju redan förgasarna och Boost Bottle'n monterade på själva motorn och jag kan då inte se varför styrstången skulle ha något med detta att göra.... ???? :confused: ????

Eller menar du att förgasarna förskjuts utåt mot tanken
( tack vare Boost Bottle'n ) så att säga så att en rak styrtång då kommer i vägen...
Eller ?

:p *Nyfiken* :p

Alltid kul att se lösningar på olika problem.


.

Kan säga att ALLA som svarat på frågan har delvis fel...

Tackvare boost-bottle så har man inte "förskutna" gasar gummin, (de är skjutna lite åt vänster Org.

Nu är de helt raka så att med en "vanlig sxr" styrstång så skulle flotörhuset ta i..
Detta gäller även med förstora spacers..


Ang Turbon är den som Stecka sa självsmord AEROcharger.. Enda som jag måste byta är Pleniumet (anpassat för en 600).

Tackar för kommentarer i övrigt. Ska snacka vidare om systemet med säljaren. Kanske kan pruta nån krona till hoppas jag på!

Hade grabbs..

PS. Mina skenor till nya boggien är nu i Sverige! :D
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Ska du inte bygga i någon roligare turbo än Aerochargern då?

Dock lite mer jobb med att få ihop allting.

Aja, lycka till med bygget.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Plenum har du ingen nytta av då det var för en 600cc motor som jag fattade det?
Fast det är "bara" räkna ut ett nytt och bygga ihop.

Menar bara att det finns mer optimala aggregat än en Aerocharger med rätt stor säkerhet.
Fast det är ju bara att testa sig fram det.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Plenum har du ingen nytta av då det var för en 600cc motor som jag fattade det?
Fast det är "bara" räkna ut ett nytt och bygga ihop.

Menar bara att det finns mer optimala aggregat än en Aerocharger med rätt stor säkerhet.
Fast det är ju bara att testa sig fram det.
Rätt säker på att du kan åka med 600 Plenumet utan att bygga nytt.
Såldes som ett kit för både 600 och 700. Dvs inte flera olika kit.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Plenum har du ingen nytta av då det var för en 600cc motor som jag fattade det?
Fast det är "bara" räkna ut ett nytt och bygga ihop.

Menar bara att det finns mer optimala aggregat än en Aerocharger med rätt stor säkerhet.
Fast det är ju bara att testa sig fram det.
Jag snacka med en från NTC igår om de lite..

Han utryckte sig på följande vis: KÖP! För den struntsumman, samt han trodde de skulle funka hyffsat.
Men är ju trotts allt ingen Hyper modern motor jag har under huven utan en 8år gamal trippel.

//Rasmus