Projekt Mountain Max 700 '01

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Jag själv har ingen erfarenhet av turbo 2t men jag tycker du ska köpa och sen vill jag se hur den går :) Kanske man monterar på Stormen nån annan vinter :D
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Vad det säljs och passar som och vad som är optimalt är 2 helt skilda saker.
Säg så här då

DET FUNKAR!
98% av alla turbo volvo/BMW osv som byggs runt om i sverige av unga pojkar varje år är det inget som är proffigt uträknat med det funkar och ger runt 500hk i nästan alla fall.

I detta fall är det ett mer eller mindre proffs byggt Turbokit som om jag känner igen det rätt salufördes till 600/700.
Bör vara en kompromiss för att passa båda. Dvs inte helt perfekt för nån utav det båda men funkar tillfredställande i båda fallen...
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Den kostar 3000kr inkl frakt..

Minns inte sidan förtillfället.. Någon moped butik!

"Kabelstam", vattentemp, oljetemp (vad nu jag ska ha den till), hastighetsmätare (impuls)..

Hel-halvljus signal
Växelvarnare (övervarvning)
Tankmätare
Trippmätare

Osv...
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Den kostar 3000kr inkl frakt..

Minns inte sidan förtillfället.. Någon moped butik!

"Kabelstam", vattentemp, oljetemp (vad nu jag ska ha den till), hastighetsmätare (impuls)..

Hel-halvljus signal
Växelvarnare (övervarvning)
Tankmätare
Trippmätare

Osv...
www.twostroke.se? gogglade på namnet förut men hittade inte igen den på sidan. spenderade väl inte allt för mycket tid dock.
Då lät de ju trevligt, sällan man får liknande mätare för de priset ink allt.
 
R

Robin

Frågan är ju bara vad du ska med den till då jag inte ser någon som helst nödvändig funktion som i ditt fall kommer användas för monitorering av de funktioner du nämner.

Det skulle ju isåfall vara vattentemp och där finns det separata betydligt billigare lösningar.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Frågan är ju bara vad du ska med den till då jag inte ser någon som helst nödvändig funktion som i ditt fall kommer användas för monitorering av de funktioner du nämner.

Det skulle ju isåfall vara vattentemp och där finns det separata betydligt billigare lösningar.
Mjo.. Varv o Vatten temp är ju det jag MÅSTE ha..
Och med denna får jag en lämplig upplösning 10'000varv. med fler funktioner. Kanske onödiga men "bra att ha".

Så som tankmätare, hastighet, olje/vattentemp (ut- o ingående vatten temp), hel/halvljus i en praktisk förpackning.